نسخه چاپی

راه‌اندازی بانك مشترك ایران و آذربایجان

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از راه‌اندازی بانك مشترك ایران و جمهوری آذربایجان در تهران در آینده‌ای نزدیك خبر داد و گفت: تهاتر و استفاده از پول ملی در تبادلات مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محسن پاک‌آیین در همایش کاربردی تجارت با کشورهای مشترک المنافع از راه‌اندازی بانک مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در تهران خبرداد و گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم سطح روابط را توسعه داده و شرایط را برای رونق تجارت دوجانبه فراهم کنیم، بر این اساس تهاتر کالایی و استفاده از پول ملی در تبادلات تجاری مدنظر قرار گرفته است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان افزود: تلاش شده تا در حوزه گمرک و حمل و نقل، عوارضی دریافت شود که برای تجارت به صرفه باشد، این در حالی است که بیش از ۲۰ هزار مورد مجوز به وزارت راه و ترابری ارایه شده تا برخی بخش‌های صادراتی بتوانند بدون عوارض وارد مرزهای آذربایجان شوند. از سوی دیگر، هر روز پرواز هوایی بین تهران و باکو برقرار است و ارتباطات جاده‌ای بین دو کشور وجود دارد، ضمن اینکه در آینده شاهد گسترش خطوط کشتیرانی در این مسیر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به دلیل همسایگی ایران و جمهوری آذربایجان، راهکارهایی برای حل مشکلات بانکی مدنظر قرار گرفته که بر این اساس استفاده از پول ملی و تهاتر نیز مدنظر قرار گرفته که بنا داریم در حوزه مواد غذایی، خشکبار، مصالح ساختمانی و کشاورزی، صادرات به جمهوری آذربایجان را توسعه دهیم، البته برای مبادله پول، مشکلاتی بین فعالان اقتصادی دو کشور وجود ندارد.

به گفته پاک‌آیین، بنا داریم اقداماتی را در خصوص ویزا انجام داده و در مبادی ورودی، ویزای جمهوری آذربایجان صادر کنیم تا تجار تردد سهل‌تری داشته باشند؛ ضمن اینکه سیاست جدی دولت یازدهم توسعه همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشور‌ها است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه غیرنفتی حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که اگر بخواهیم مبالغی را که گردشگران و دیگر مراکزی را که درآمدزایی دارند به این رقم اضافه کنیم، حجم روابط به بیش از دو میلیارد دلار می‌رسد.‌

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...