نسخه چاپی

اهدای عضو مهندس زن ایرانی به 6 كانادایی

اعضای بدن زن جوان ایرانی كه چند روز پیش در كانادا قربانی سارقان شده بود، به ۶ بیمار نیازمند در این كشور اهدا شد.

به گزارش نما به نقل از همشهری آنلاین: اعضای بدن زن جوان ایرانی که چند روز پیش در کانادا قربانی سارقان شده بود، به ۶ بیمار نیازمند در این کشور اهدا شد.

اين زن كه در يك پمپ‌بنزين كار مي‌كرد زماني كه قصد داشت مانع فرار 2سارق شود با ماشين آنها زير گرفته شد و جان باخت.

6‌ماه پيش بود كه مريم رشيدي 35ساله، همراه شوهر و پسربچه 6ساله‌اش به كانادا مهاجرت كرد تا زندگي تازه‌اي را در آنجا شروع كند.

او فارغ‌التحصيل رشته مهندسي شيمي از دانشگاه صنعتي شريف بود و شوهرش نيز فارغ‌التحصيل دانشگاه تبريز بود و هر دو پس از مهاجرت به كانادا در شهر مونترال ساكن شدند. زندگي در اين شهر اما خيلي دوام نداشت و آنها به‌دليل بازار كار نفت و گاز به شهر كلگري مهاجرت كردند و در اين ميان مريم در يك شركت نفت و گاز مشغول به‌كار شد اما پس از 3ماه با آنجا قطع همكاري كرد و براي گذران زندگي مجبور به‌كار در يك پمپ بنزين شد.

3روز از شروع به‌كار خانم مهندس ايراني در پمپ بنزين مي‌گذشت كه حادثه هولناكي رخ داد. حدود ساعت3 بعد‌از‌ظهر يكشنبه گذشته به وقت محلي، زماني كه مريم در روز تعطيل سرگرم كار در پمپ بنزين بود، يك خودروي وانت وارد آنجا شد. پسر جواني پياده شد اما پس از پر كردن باك وانت، بدون اينكه 113دلار هزينه بنزين را پرداخت كند سوار ماشين شد و از راننده خواست حركت كند.

زن جوان با ديدن اين صحنه تصميم گرفت از فرار آنها جلوگيري كند. براي همين خودش را مقابل ماشين قرار داد تا از فرار آنها جلوگيري كند. راننده اما با سرعت شروع به حركت كرد و پس از اينكه مريم را زير گرفت، فرار كرد. به‌دنبال اين حادثه، زن جوان به بيمارستان منتقل و تلاش براي نجات جانش شروع شد اما او به كما رفته بود و هر لحظه شرايطش وخيم‌تر مي‌شد. پس از گذشت 3روز درنهايت پزشكان اعلام كردند كه ضريب هوشياري مريم به سطحي پايين رسيده و او دچار مرگ مغزي شده است.

وقتي پزشكان به شوهر مريم گفتند كه او ديگر به زندگي برنمي‌گردد اما 6عضو بدن او سالم و قابل پيوند است، مرد جوان بزرگ‌ترين تصميم زندگي‌اش را گرفت.

احمد نوراني، همسر مريم در گفت‌وگو با روزنامه سان كلگري گفت: «طبق تشخيص پزشكان بيمارستان، اعضاي مريم سالم بودند و امكان اهداي آنها به 6نفر نيازمند عضو وجود داشت. در سومين روزي كه مريم در كما بود تصميم گرفتيم اعضاي او را اهدا كنيم. از دست دادن مريم خيلي سخت بود، اما خوشحالم كه رفتنش به 6نفر ديگر زندگي دوباره بخشيد. اين مسئله قدري در اين شرايط ما را تسلي مي‌دهد.»

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...