نسخه چاپی

مرسی پیشنهادپناهندگی به تركیه رانپذیرفت

رئیس‌جمهور بركنار شده مصر در راستای وفادرای به ملت مصر ودوستان و حامیانش، پیشنهاد پناهندگی به تركیه را رد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در راستای وفادرای به ملت مصر ودوستان و حامیانش، پیشنهاد پناهندگی به ترکیه را رد کرد.

به گزارش روزنامه المصریون، محمد مرسی در وفاداری به ملت مصر و حامیان و دوستان خود، پیشنهاد پناهندگی به ترکیه را نپذیرفت.

منابع مطبوعاتی ترکیه به نقل از «بولنت یلدریم» رئیس هیئت کمک‌های بشردوستانه ترکیه İHH)) تاکید کردند، مرسی در راستای وفاداری به ملت مصر و دوستان بازداشت شده خود، پیشنهاد پناهندگی به را نپذیرفت.

یلدریم در این باره گفت: در صورت اجرای حکم اعدام محمد مرسی مصر با هزاران نفری که به مرسی و اصول او پایبند هستند، روبه رو خواهد شد.

وی یادآور شد بسیاری از اعضای هیئت مزبور روز گذشته به سمت کنسولگری مصر در منطقه بیبیک در استانبول حرکت کرده و با نورهای لیزری عکس های محمد مرسی را روی دیوارهای کنسولگری منعکس کردند

این درحالی است که دادگاه قاهره حکم اعدام محمد مرسی وتعدادی از دوستان و هوداران او را صادر کرد.

کشورهای عرب به دنبال جایگزینی برای السیسی

در این میان «ناصر الدویله» یک عضو سابق پارلمان کویت فاش کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با دست برداشتن از حمایت عبدالفتاح السیسی به دنبال جایگزینی برای او هستند.

به گفته او حکومت السیسی به زودی به گذشته خواهد پیوست.

وی در صفحه خود بر روی شبکه اجتماعی توئیتر افزود، السیسی در ضعیف ترین وضعیت بین المللی خود قرار دارد و موضوع پایان حمایت از او در بالاترین سطوح کشورهای مزبور بررسی می شود و هر یک از این کشورها نامزد خود را برای جانشینی السیسی مطرح می‌کنند.

به گفته الدولیه برخی کشورهای عربی خلیج فارس صدقی را به عنوان جایگزین پیشنهاد کرده اند، اما برخی دیگر او را نپذیرفته و معتقدند وی نمی تواند مشروعیت از دست رفته را به مصر بازگردانده و کشور را نجات دهد.

این نماینده سابق پارلمان ادامه داد، برخی فرمانده نیروهای مصر در عملیات توفان قاطعیت را مطرح کرده اند، اما مشکل این است که او تجربه سیاسی نداشته و با وجود اینکه افسر کارکشته است اما دیدگاه سیاسی ندارد.

به گفته او در این میان انگلیس به طور غیر رسمی و توسط سفیر خود در ریاض نام محمد البرادعی را مطرح کرده است، اما یکی از سران کشورهای عرب خلیج فارس با رد این پیشنهاد گفت مهم این است که انقلاب مردمی در مصر با توافق و نه با فریبکاری پایان یابد.

۱۳۹۴/۳/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...