نسخه چاپی

ضبط گواهینامه ۱۳۵ راننده لرستانی به خاطر نمره منفی!

رئیس پلیس راهور استان لرستان گفت: در حال حاضر نمره منفی ۱۳۵ نفر از رانندگان ساكن لرستان به حد نصاب ضبط گواهینامه رسیده است.

به گزارش نما، سرهنگ منوچهر مرادی در گفتگو با مهر، از کسب رتبه دوم کشوری اداره آموزش و فرهنگ ترافیک لرستان در سال ۹۳ خبر داد و اظهار داشت: اداره آموزش و فرهنگ ترافیک مجموعه راهور لرستان با حمایت اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز لرستان توانست در سال گذشته رتبه دوم را در سطح کشور کسب کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از مردم استان در مسیرها و معابر درون شهری از کمربند ایمنی استفاده می کنند بیان داشت: لازم است در داخل شهر هم راننده و هم سرنشین جلو نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان لرستان عنوان کرد: در بحث ارائه خدمات، مرکز تعویض پلاک در محله کمالوند شهر خرم آباد برای خدمات دهی به مردم ایجاد شده و با این اقدام دیگر نیاز نیست مردم برای تعویض پلاک خودروها به محل اداره پلیس راهور مراجه کنند چرا که کارشناسان ما در محل نامبرده حضور دارند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه به موجب قانون اگر راننده در مرحله اول ۳۰ نمره منفی کسب کند باید گواهینامه او به مدت سه ماه توقیف شود اضافه کرد: در حال حاضر نمره منفی ۱۳۵ نفر از رانندگان ساکن لرستان به حد نصاب رسیده و به همه آن ها ابلاغ شده است که نسبت به تحویل گواهینامه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: به موجب قانون اگر نمره منفی راننده ای به حد نصاب برسد و نسبت به رانندگی مبادرت کند در حکم نداشتن گواهینامه بوده و اگر تصادفی برای او رخ دهد بیمه خسارات ناشی از تصادف را به شخص مورد نظر پرداخت نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان لرستان تصریح کرد: میزان خلافی سه هزار و ۳۸۴ دستگاه خودرو در سطح استان که دارای پلاک ایران ۳۱ و ایران ۴۱ هستند بیش از یک میلیون تومان است.

سرهنگ مرادی افزود: با توجه به اینکه میزان خلافی این افراد به آن ها ابلاغ شده لازم است نسبت به پرداخت هر چه سریعتر دیون خود اقدام کنند در غیر این صورت پلیس هر جا آنها را رویت کند خودرو را توقیف کرده و تا زمان پرداخت دیون خودروری آن ها در توقیف خواهد ماند.

وی از شناسایی ۲۵۰ دستگاه خودرو دارای خلافی توسط دوربین های مرکز پایش خبر داد و گفت: رانندگان این خودروها پس از پرداخت دیون خود تواتنستند خودروی خود را از توقیف درآورند.

رئیس پلیس راهور استان لرستان به انتقاداتی که در خصوص نحوه برخورد پلیس راهور با رانندگان که در سیستم ۱۹۷ ثبت شده اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه پلیس بتواند رفتار خود را با مردم استاندارد و قانونی کند کلاس های آموزشی برگزار شده که در این کلاسها اساتید جامعه شناس و حوزوی در رابطه با بحث اخلاق و رفتار و نحوه گفتگو و برخورد با مردم به همکاران آموزش های لازم را می دهند.

سرهنگ مرادی در خصوص برخورد پلیس راهور با رانندگان مست گفت: در این خصوص طی سه ماهه گذشته ۱۳ مورد در خرم آباد و هفت مورد در بروجرد شناسایی صورت گرفت و قانون در مورد این افراد اعمال شد.

وی میزان جریمه در نظر گرفته شده برای رانندگانی که الکل مصرف می کنند را ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، توقیف شش ماهه گواهینامه و ارجاع به دستگاه قضائی دانست و افزود: رانندگانی که نسبت به انجام حرکات نمایشی در سطح شهر اقدام کرده و یا شیشه ماشین آن ها دودی باشد از جرایم خاصی برخوردار خواهند شد.

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...