نسخه چاپی

كشتار مردم روزه دار یمن توسط جنگنده های عربستان

جنگنده‎های متجاوز عربستان در چهارمین روز ماه مبارك رمضان، مناطق مختلف مسكونی و اقتصادی یمن را هدف بمباران های خود قرار دادند.

به گزارش نما به نقل از میزان؛ پایگاه یمنی "حصاد الیوم" امروز یکشنبه طی گزارشی با اشاره به اینکه تمامی یمنی‎های مخالف تجاوز سعودی-آمریکایی به عنوان هدفی برای ماشین کشتار عربستان تبدیل شده‎اند نوشت که خمپاره و موشک‎های رژیم آل سعود هیچ تفاوتی بین افراد روزه دار و عادی قائل نیست.

این پایگاه خبری افزود که ماشین کشتار سعودی این رژیم را مجبور کرده که از سه ماه گذشته خون هزاران تن از مردم یمن را ریخته و زندگی آنها را تخریب کند.

"حصاد الیوم" با انتقاد از فشارهای برخی طرف‎های جهانی بر روند کاری نشست اخیر ژنو، می‎افزاید که برقراری آتش بس فرصتی برای یمنی‎ها بود تا بتوانند از فشار مشکلات خود بکاهند.

این پایگاه خبری افزود که "حمزه الحوثی" رئیس هیئت اعزامی انصارالله به نشست ژنو، عربستان را به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات و کارشکنی در مقابل گفت و گوهای گروه‎های یمنی متهم کرد و فشار گسترده این رژیم را در این زمینه افشا کرد.

در سایه عدم دستیابی گروه‎های یمنی به آتش بس جنگنده‎های سعودی استان‎های مختلف این کشور را هدف قرار دادند و فرودگاه صنعا و پایگاه نظامی "الدلیمی" و مناطق شمالی یمن را موشک باران کردند؛ این حملات به شهادت 25 تن و زخمی شدن افراد زیادی منجر شد.

در همین حال یک منبع امنیتی یمنی فاش کرد که عربستان در جریان حمله به منطقه "المرزق" در شهر "حرض" از سلاح‎های نامتعارف و خوشه‎ای استفاده کرده و بنابر گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر که ماه گذشته منتشر شد شواهدی ملموس و تصاویر استفاده نیروهای سعودی از بمب‎های خوشه‎ای در حمله به استان صعده در نزدیکی مرزهای عربستان در دست است.

براساس گزارش نهادهای حقوق بشری از زمان تجاوز عربستان به یمن تاکنون ده ها هزار نفر کشته، زخمی و آواره شدند.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‎های مردمی یمن امروز در واکنش به تجاوز عربستان پایگاه‎های سعودی را در استان مرزی جیزان هدف قرار دادند.

۱۳۹۴/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...