نسخه چاپی

تهران فقط۱۰ روز هوای سالم دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تهران در سال فقط ۱۰ روز هوای سالم دارد كه با توسعه راه آهن حومه ای و شبكه حمل و نقل ریلی می توان این روزها را بیشتر كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عباس آخوندی صبح امروز در مراسم کلنگ زنی آزاد راه آبیک به چرمشهر ورامین با اشاره به رشد استان تهران اظهار داشت: تهران بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر، رشد فوق العاده ای داشته و این رشد ادامه خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ادامه یافتن این رشد، گسترش حمل و نقل را می طلبد که در موضوعات امنیتی و آلودگی محیط زیست خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر روزانه به شهر تهران وارد و از پایتخت خارج می شوند که باید از شبکه حمل و نقل ریلی برای جابه جایی بخشی از این جمعیت استفاده کرد.

۲۱۲ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد

آخوندی با اشاره به فعالیت های گسترده دولت در بخش حمل و نقل ریلی اضافه کرد: به هر میزان که فعالیت انجام شود باز هم موضوع حمل و نقل جاده ای جایگاه خود را دارد به همین خاطر دولت به حمل و نقل جاده ای نیز توجه لازم را می کند.

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: تهران در سال فقط ۱۰ روز هوای سالم دارد که با توسعه راه آهن حومه ای و شبکه حمل و نقل ریلی می توان این روزها را بیشتر کرد.

این مسئول در ادامه با تشریح پروژه آزادراه آبیک قزوین به چرمشهر ادامه داد: قطعه اول این پروژه، از چرمشهر به پردیس خواهد بود که این قطعه بیش از ۴۲کیلومتر است که باید با تزریق بودجه هر چه سریعتر آماده شود.

۲۳۰۰ کیلومتر آزادراه در دست بهره برداری است

آخوندی متذکر شد: هم اکنون بیش از ۲۱۲ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که تلاش این دولت آن است که شبکه آزادراهی کشور را به شبکه آزادراهی کشورهای همسایه متصل کند.

این مسئول عنوان کرد: با تلاش دولت بیش از ۲۳۰۰کیلومتر آزادراه در دست بهره برداری است که با تکمیل شدن آن، این شبکه در دولت یازدهم به ۵۲۰۹ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

بیش از ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد

وی موفقیت دولت در این بخش را با همکاری بخش خصوصی میسر دانست و یادآور شد: برای رشد هر چه بیشتر به کمک بخش خصوصی نیاز است و باید از این پتانسیل و ظرفیت به درستی بهره گرفت.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه دولت به توسعه بزرگراه های کشور تأکید کرد: هم اکنون در کشور بیش از ۱۵هزار کیلومتر بزرگراه وجود دارد که ۴۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز در حال تکمیل و راه اندازی است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه توسط مردم در سراسر کشور استفاده می شود و بیش از سه هزار کیلومتر راه نیز در حال احداث است که با توسعه این راه ها می توان گام های موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

وی همکاری دولت و مجلس را در این زمینه مهم عنوان کرد و گفت: باید مجلس و دولت به یکدیگر کمک کنند تا در مباحث مالی پروژه های حمل و نقل به مشکل برنخوریم و امروز بیش از پنج هزار میلیارد بدهی به پیمانکاران وجود دارد که باید حل شود.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...