نسخه چاپی

اجازه بازرسی از مراكز نظامی‌ را نخواهیم داد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینكه طرح الزام حفظ دستاوردهای هسته‌ای در راستای به كمك به دولت در مذاكرات و خواسته كلیت نظام است، گفت: اجازه بازرسی از مراكز نظامیمان را به طرف مقابل نخواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: برخلاف برخی مسائلی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه این طرح دست و پای مذاکره کنندگان را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد که تیم مذاکره کننده با آزادی بیشتری به کار خود ادامه دهد، این طرح یک قانون است و قانون برای یک زمان محدود نیست و حال و آینده کشور را در نظر می‌گیرد و در راستای کمک به دولت در بحث مذاکرات در مجلس مطرح شده است.

وی افزود: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای چارچوبی را برای مذاکرات مشخص می‌کند که در واقع این چارچوب همان اصول اساسی جمهوری اسلامی است البته این به معنای خروج تیم مذاکره کننده از چارچوب ترسیم شده نظام در بحث مذاکرات نیست بلکه فقط همه دولت‌ها اعم از دولت فعلی و دولت‌های بعد را ملزم به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال به نام دولت، ملت، همدلی و همزبانی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای که در مجلس مطرح شده در راستای کمک به دولت است تا ۲ قوه مقننه و مجریه با کمک هم شرایط را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند.

حسینی خاطرنشان کرد: طرح مذکور با این هدف در مجلس به تصویب می‌رسد که دولت در مذاکرات احساس تنهایی نکند و با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید به دولت‌ها کمک کرد، این قانون کمک می‌کند تا شرایط برای همپوشانی و همیاری و همدلی با دولت فراهم‌ شود.

وی افزود: همانطور که در جزئیات طرح به آن پرداخته شده تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باید به طوری یکجا لغو شود و مجلس و دولت نظر واحد دارند و اینکه این موضوع به قانون تبدیل شده به این معنا نیست که تیم مذاکره کننده نظری غیر از این دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در ارتباط با بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان رهبر معظم انقلاب خطوط قرمز را در این باره مشخص کرده‌اند و قانونی که در مجلس مصوب می‌شود خواسته کل نظام است و ما اجازه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان را نخواهیم داد.

حسینی در پایان گفت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در جلسه فردای مجلس بررسی و با رأی بالایی به تصویب خواهد رسید.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...