نسخه چاپی

ایران طرفدار ادامه مذاكرات است

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران طرفدار ادامه مذاكرات هسته‌ای است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با "محمد الشعار" وزیر کشور سوریه با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه نگاه شما نسبت به قبول پروتکل الحاقی از سوی ایران چیست، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقداماتی کرده و لذا باید منتظر ماند و دید نتیجه تصویب طرح مجلس چه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: قطعا هر نوع اقدام جدیدی نیازمند این است که قانونی از آن حمایت کرده و یا براساس قانون باشد، اگر قانونی در این زمینه وجود دارد باید براساس آن عمل شود و اگر قانونی وجود ندارد مجلس باید قانونی در این زمینه تصویب کند.

ولایتی با بیان اینکه از شواهد و قرائن کشور حدس می‌زنم باید موضوع پیوستن ایران به هر پروتکلی با تصویب مجلس باشد که البته بدون تردید روال دولت ما نیز همین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص اظهار داشت: اگر قرار است کاری با همکاری دولت و مجلس صورت گیرد و مصلحت باشد، قطعا مورد تأیید قرار می‌گیرد و در غیر اینصورت مورد تأیید قرار نخواهد گرفت لذا باید دید مجلس چه تصمیمی می‌گیرد.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر شما نتیجه مذاکرات هسته‌ای چه خواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران طرفدار ادامه مذاکرات است و امیدوار است با حفظ حقوقش در امور هسته‌ای و به کار بردن فناوری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای بدون هیچگونه محدودیتی، به توافق برسیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در بخش دیگری از اظهاراتش و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نیروهای سوریه و کردها در مبارزه با تروریسم همکاری دارند، بیان کرد: جزء مشترکاتشان است که با داعش مبارزه کنند، داعش در حمله به شهر کُردنشین "عین‌العرب" یا "کوبانی" از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است از این‌رو باعث شد که کردهای منطقه در کشورهای سوریه، ترکیه و عراق علیه داعش وارد صحنه شوند.

وی در پایان بیان کرد: داعشی‌ها خصومت را شروع کردند و عملکرد آنها نشان دهنده این است که به هیچ قشری اعم از عرب، سنی و ... رحم نمی‌‌کنند و به هیچ قانونی پایبند نیستند.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...