نسخه چاپی

آل سعود زانو زد

فشارهای روزافزون نیروهای رزمنده یمنی در مرزهای عربستان سعودی، آل سعود را به دوره‌گردی برای گدائی صلح با انصارالله وادار كرده است. تازه‌ترین خبرها حكایت از محاصره شدن شهر نجران عربستان توسط نیروهای مردمی یمن دارد. براساس همین خبرها، نظامیان عربستانی از پایگاه نظامی «المخروق» به صورت دستجمعی فرار كردند و این پایگاه نیز به تصرف نیروهای مردمی یمن درآمده است.

به گزارش نما، جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

از منطقه «تعز» نیز خبر می‌رسد نیروهای مردمی تحت امر انصارالله توانسته‌اند مواضع گروه تروریستی القاعده در این منطقه را به تصرف در آورند و تروریست‌های القاعده را خلع سلاح کنند. این پیروزی‌های نظامی درحالی نصیب نیروهای مردمی یمن می‌شود که هواپیماهای جنگنده آل سعود همچنان درحال بمباران شهرهای مختلف یمن هستند و جنایات عربستان همچنان علیه مردم یمن ادامه دارد.

در همین حال، منابع مطلع از داخل عربستان خبر می‌دهند محمد بن سلمان، وزیر دفاع این کشور در سفر به مسکو از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواسته است از ایران بخواهد انصارالله یمن را به پذیرش آتش بس بدون آنکه عربستان از یمن عذرخواهی کند راضی نماید. همین منابع گفته‌اند پوتین، چنین اقدامی را به امضاء قرارداد متوقف شده خرید تسلیحات از روسیه، افزایش قیمت نفت و نیز اجرای توافق نامه فروش سلاح به مصر با پول عربستان که متوقف شده بود مشروط ساخته است. این منبع می‌گوید: قرارداد فروش نفت عربستان به روسیه بیش از ۱۰ میلیارد دلار است که در زمان ملک عبدالله به مراحل پایانی خود رسیده بود اما در زمان ملک سلمان براثر فشار آمریکا متوقف شد.
براساس اطلاعات فاش شده توسط منابع داخلی عربستان قرارداد فروش سلاح روسی به مصر، بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش دارد. این منابع، دشوارترین بخش خواسته‌های روسیه را افزایش قیمت نفت همراه با کاهش تولید نفت توسط عربستان می‌دانند که با هدف زیر فشار قرار دادن ایران برای امضاء‌ تفاهم‌نامه هسته‌ای و وادار کردن روسیه به خروج از اوکراین انجام شد. همین منابع می‌افزایند: اقتصاد عربستان تحمل کاهش تولید نفت به دلیل افزایش هزینه‌ها را ندارد زیرا طی ۴ ماه اول سال جاری کسری بودجه به یک چهارم تریلیون دلار رسیده است.

واقعیت‌هائی که امروز یکی پس از دیگری بروز می‌کنند و همگی حکایت از شکست قطعی آل سعود در تهاجم نظامی به یمن دارند، از روز اول این تهاجم کاملاً مشخص بود. سران رژیم عربستان، تجربیات روشنی از رویاروئی نظامی با مردم یمن در دهه‌های گذشته داشتند که اگر همان تجربیات را مرور می‌کردند به این نتیجه می‌رسیدند که ورود به جنگ با یمن به زیان آنها خواهد بود.

آل سعود با ورود به جنگ یمن دچار زیان‌های زیادی شدند که گرفتاری کسری بودجه یک چهارم تریلیون دلاری فقط بخش کوچکی از آنست. زیان بزرگ‌تر، سست شدن بنیان حاکمیت خاندان سعودی در عربستان است که اکنون با جنگ پنهان قدرت در داخل و نگاه منفی از خارج مواجه است. شاه جدید عربستان برخلاف اسلاف خود بدون آنکه به عواقب تصمیمات خود فکر کند وارد جنگی شد که اولاً خارج شدن از آن بسیار دشوار است و ثانیاً این احتمال وجود دارد که به سقوط آل سعود و پایان یافتن این خاندان در عربستان بیانجامد. هم اکنون مخالفت‌های شدیدی در داخل عربستان توسط اقشار مختلف به ویژه روشنفکران و دانشگاهیان در جریان است که کنترل آنها از عهده آل سعود خارج است و با استمداد از قدرت و بکارگیری سلاح نیز نمی‌تواند از پس آن برآید.

بالاترین زیانی که آل سعود از ورود به جنگ یمن متحمل شده، کنار رفتن ماسک دروغین خادم حرمین شریفین بودن از چهره این خاندان است. چهره آل سعود تا قبل از جنگ یمن نیز برای بسیاری از مسلمانان، چه در داخل عربستان و چه در سایر کشورهای اسلامی، کاملاً شناخته شده بود،‌ ولی جنایاتی که این خاندان در یمن مرتکب شدند چهره آنان را حتی نزد آن دسته از مسلمانان که با دیدی مثبت به آل سعود نگاه می‌کردند نیز افشا کرد. اکنون تمام مسلمانان با این سئوال بزرگ مواجهند که عناصر جنایتکاری که به خاطر سلطه بر کشوری دیگر حاضر می‌شوند کودکان و زنان را به خاک و خون بکشند، مساجد را با خاک یکسان کنند، بیمارستان‌ها را نابود نمایند، زیرساخت‌ها را از بین ببرند و حتی به مردم محاصره شده در گرسنگی و تشنگی و مواجه با انواع و اقسام مشکلات بهداشتی رحم نکنند، چگونه شایستگی اداره مقدس‌ترین اماکن اسلامی را می‌توانند داشته باشند؟ مهم‌تر آنکه آل سعود این جنایات را در ماه رجب که یکی از ماه‌های حرام است مرتکب شده و در ماه رمضان نیز به جنایات ادامه داده و مردم روزه‌دار را با زبان روزه و هنگام سحر و افطار به شهادت رسانده است.

مقاومت مردم یمن در برابر این جنایات و پیشروی نیروهای مردمی یمن در جبهه‌های زمینی به آل سعود فهمانده است که دچار محاسبات کاملاً غلطی بوده و اکنون چاره‌ای غیر از پذیرش شکست ندارد. توسل محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد دوم شاه عربستان، که یکی از اصلی‌ترین عوامل تهاجم نظامی عربستان به یمن می‌باشد، به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نشان داد او و پدر تازه شاه شده و بی‌تجربه‌اش در باتلاق یمن دست و پا می‌زنند و برای نجات یافتن از این باتلاق هیچ چاره‌ای غیر از زانو زدن در برابر اراده مردم یمن ندارند. این، سرنوشت همه ظالمان است که دیر یا زود به کیفر اعمال خود می‌رسند و آل سعود اکنون در اولین مرحله از دیدن کیفر جنایاتی است که مرتکب شده و باید در انتظار کیفرهای شدیدتر باشد.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...