نسخه چاپی

گرمای شدید در اروپا

موج گرما در نواحی غرب، مركز و شرق اروپا، نگرانی‌ها در مورد تغییر الگوهای آب و هوایی در جهان را تشدید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تغییر الگوهای جوی در جهان، افزایش دمای هوا و نیز بروز خشکسالی‌های شدید در سراسر دنیا، هم‌اکنون موج گرما بخش‌هایی از اروپا را نیز در بر گرفته است.

طبق اعلام هیات بین‌دولتی تغییرات جوی، طی 50 سال اخیر موارد بیشتری از افزایش دما در نقاط مختلف جهان مشاهده شده و همچنین پیش‌بینی می‌شود که شدت و تداوم موج گرما در قرن حاضر در بیشتر مناطق خشک دنیا افزایش پیدا کند.

پدیده مشابه با آنچه در اروپا تجربه شده در بخش‌هایی از آمریکا، چین، هند و پاکستان که هزاران قربانی به جا گذاشت نیز مشاهده شده است.

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) روز جمعه اعلام کرد: بسیاری از مناطق واقع در غرب آمریکا افزایش دما را تجربه کرده‌اند که این امر به خشکی خاک منجر شده و به افزایش خطر آتش‌سوزی‌های خودبه‌خودی در منطقه انجامیده و همچنین جنوب غرب چین موج گرمایی را تجربه کرده که دمای هوا از 35 درجه سانتیگراد فراتر رفته است.

طی هفته گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی با افزایش غیرمعمول دمای هوا روبه‌رو بوده‌اند که البته طبق اعلام سازمان جهانی هواشناسی، کشورهای اروپایی برای مقابله با این موج گرما آمادگی بیشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر اثرات منفی پدیده‌هایی همچون موج گرما بر جوامع از قبیل افزایش نرخ مرگ و میر و وارد شدن فشار فزاینده بر زیرساخت‌هایی چون برق، آب و حمل و نقل تاکید کرده است.

۱۳۹۴/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...