نسخه چاپی

تمهیدات ویژه ترافیكی لیالی قدر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح های ویژه ترافیكی برای كنترل ترافیك و مدیریت پارك خودروها در خیابان های منتهی به اماكن متبركه همزمان با آغاز مراسم احیاء خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی روز دوشنبه در نشست خبری با ارائه نقشه محدودیت های ترافیکی پلیس راهور که همزمان با لیالی قدر در مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه، مساجد جامع و تکایا اعمال می شود، افزود: در شب های قدر، پلیس راهور با استفاده از ظرفیت صددرصدی خود تمامی مسیرهای منتهی به محل های برگزاری مراسم شب احیا را زیر پوشش دارد.

وی با اعلام اینکه مدیریت کنترل ترافیک و پارک خودروها، امسال در دستور کار ماموران پلیس راهور تهران بزرگ قرار دارد، افزود: پلیس کلیه معابر، مساجد و تکایا از جمله مسجد ارگ، حسینیه همدانی ها، حسینیه ثارالله، مهدیه تهران واقع در منطقه ۱۲، محدوده مصلی، شهر ری محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، همچنین محدوده میدان تجریش حرم امامزاده صالح، امامزاده علی اکبر چیذر و امامزاده عین‌علی در محدوده پونک را تحت کنترل ترافیکی دارد تا روزه داران به سهولت بتوانند در این معابر تردد داشته باشند و پس از پایان مراسم بدون هیچ گونه گره ترافیکی به منازل خود بازگردند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه از یک ماه قبل برنامه های کنترل ترافیکی شب های احیا با حضور نمایندگان ترافیکی شهرداری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شهرداری های مناطق به صورت مستمر انجام شده و گره های ترافیکی به صورت کامل معرفی و نسبت به رفع آنها اقدام شده است، افزود: اجرای طرح کنترل ترافیک شب های قدر برای کنترل محدودیت ترافیکی و همچنین جلوگیری از سوانح ترافیکی و تصادفات انجام می شود چرا که روزه داران در شب های احیا، عموما از لباس های تیره استفاده می کنند و با توجه به تاریکی هوا، کم بودن میدان دید رانندگان و همچنین عبور شهروندان از عرض معابر متاسفانه در سال های گذشته شاهد بروز تصادفات جرحی بودیم که امیدواریم امسال با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است، میزان تصادفات از این دست به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

سردار حسینی گفت: در طول شب های قدر، تردد کامیون تا ساعت ۳ بامداد در تمامی معابر پایتخت ممنوع است و ماموران پلیس با رانندگان خاطی برخورد کرده و نسبت به انتقال خودروی سنگین به پارکینگ اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری برنامه های ترافیکی در شب های قدر، مدیریت پارک خودروهاست. از شهروندان تقاضا دارم برای حضور در اماکن متبرکه شمالی، مرکزی و جنوبی تهران حتی المقدور از وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس و مترو استفاده کنند.

حسینی با اعلام اینکه طبق برنامه های انجام شده، خدمات رسانی شرکت اتوبوسرانی و مترو تا ساعت ۵:۳۰ بامداد شب های احیا به صورت رایگان و با افزایش تعداد واگن انجام می شود، افزود: از شهروندانی که به هر دلیل با خودروهای شخصی در محل های برگزاری مراسم احیا حاضر می شوند تقاضا دارم نسبت به پارک خودروی شخصی خود به صورت عمودی در محل هایی که ماموران پلیس راهور جانمایی کرده اند، اقدام کنند. پارک کردن خودروها به صورت عمود باعث می شود تا ظرفیت بیشتری برای پارک خودروها وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه همزمان با برگزاری مراسم احیاء لیالی قدر، خودروهای حامل ماشین در معابر حضور دارند و نسبت به جابه جایی وسایل نقلیه ای که باعث ایجاد گره ترافیکی، کندی در حرکت وسایل نقلیه و عبور عابران می شوند، اقدام خواهند کرد افزود: خودروهایی در شب لیالی قدر جابه جا می شوند به پارکینگ منتقل نمی شوند، شماره پلاک خودروها به سامانه ۱۱۰ اعلام می شود و صاحبان خودرو می توانند با تماس با سامانه ۱۱۰ نسبت به دریافت نشانی محل استقرار خودروی خود اقدام کنند.

سردار حسینی در پایان از شهروندان خواست برای داشتن ترافیک روان و جلوگیری از ایجاد ترافیک و اتلاف وقت به توصیه های ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حاضر در معابر گوش فرا داده و از پارک خودرو در محل های ممنوعه خودداری کنند.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...