نسخه چاپی

فرانسوی‌ها به تهران می‌آیند

رسانه‌های فرانسوی با پرداختن به نتایج مذاكرات وزیر راه و شهرسازی در پاریس، اعلام كردند كه برترین شركت‌های سرمایه‌گذاری این كشور شهریورماه به تهران می‌آیند و شركت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند.

به گزارش نما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، نشریه نیوزلتر هبدو نوشت: بخش‌‌های حمل و نقل و شهری موضوع اختصاصی مذاکرات آینده شرکت‌های مدف اینترناسیونال (برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه) در سپتامبر (شهریور) در تهران خواهد بود.
این رسانه گزارش داد که مدیران بیش از 70 شرکت فرانسوی به ریاست ایوتیبول دو سیلگی معاون مدف (MEDEF) در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی در سالن بورژه تشکیل جلسه دادند و در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و مسکن تبادل نظر کردند.
روزنامه لوموند‌ فرانسه نوشت: آخوندی در حوزه حمل ونقل هوایی بر خرید حدود 400 هواپیما با سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد دلار و احداث 9 ‌ترمینال‌ فرودگاه ‌بین المللی تاکید کرده است.
لوموند گزارش داد: بازار شبکه خطوط ریلی ایران 25 میلیارد دلار و در حوزه حمل ونقل جاده‌ای ظرفیت سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری را دارد.
این روزنامه معتبر فرانسوی به نقل از وزیر راه و شهرسازی کشورمان آورد که «مطمئنم ‌مسئولان اقتصادی بیش از مسئولان سیاسی فرانسه واقع‌گراتر هستند و دیر یا زود، مناقشه هسته‌ای حل و فصل خواهد شد و فرانسه باید تصمیم بگیرد چه موضعی می خواهد اتخاذ کند».

شرکت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد

رادیو فرانس اینتر فرانسه نیز در گزارشی از نتایج سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاریس و مذاکره با رئیس اجرایی شرکت ایرباس و رئیس شرکت ایر فرانس.ک ال ام و مدیران ارشد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه یادآور شد: برای شرکت‌های بزرگ غربی توافق را امضا‌ شده تلقی می‌شود و با بازار مصرفی 80 میلیونی و ثروت نفت و گاز فراوان، ایران اشتهای آنها را تحریک می‌کند.
این رادیو دولتی فرانسه با اشاره به فصل تازه ایجاد شده با حضور وزیر راه و شهرسازی در پاریس اعلام کرد: شرکت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند و عباس آخوندی به پاریس آمد تا نبض بازار را بسنجد.
این رسانه بین المللی با اشاره به اینکه آیا موضع سخت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، می‌تواند بر مذاکرات جاری قراردادهای عظیم تاثیر‌ بگذارد؟ بیان داشت: اطرافیان فرانسوا اولاند، درباره آخرین دیدار وی از منطقه ‌خلیج فارس‌ گفته‌اند که «به محض اعقاد قرارداد توافق هسته‌ای، فرانسه جایگاه خود را در اقتصاد ایران باز خواهد یافت».
وزیر راه و شهرسازی در سخنرانی 26 خردادماه خود در آکادمی دیپلماتیک بین المللی فرانسه، با اعلام ظرفیت سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری در حوزه حمل ونقل ایران به فرانسوی‌ها هشدار داد چنانچه موضع خود را در قبال ایران تغییر ندهد با خطر از دست دادن این فرصت روبرو خواهند بود.‌

۱۳۹۴/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...