نسخه چاپی

مرگ و تولد پیرترین افراد جهان

مقامات ژاپنی امروز سه شنبه از مرگ پیرترین مرد جهان در سن ۱۱۲ سالگی خبر دادند. این در حالی است كه پیرترین زن جهان كه یك زن آمریكایی است، روز گذشته تولد ۱۱۶ سالگی خود را در نیویورك جشن گرفت.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما: مقامات ژاپنی امروز سه شنبه از مرگ پیرترین مرد جهان در سن ۱۱۲ سالگی خبر دادند. این در حالی است که پیرترین زن جهان که یک زن آمریکایی است، روز گذشته تولد ۱۱۶ سالگی خود را در نیویورک جشن گرفت.

ساکاری موموی 112 ساله، روز یکشنبه به علت نارسایی کلیه در یک آسایشگاه سالمندان در توکیو در گذشت. این مرد 5 فوریه 1903 در شهر مینامی سوما، در استان فوکوشیما به دنیا آمده بود.

امید به زندگی مردان ژاپنی برای نخستین بار در سال 2013 از 80 سال فراتر رفت. این در حالی است که زنان ژاپنی با 86-61 سال طول عمر، بیشترین طول عمر را در جهان دارند.

سن حدود یک چهارم جمعیت ژاپن 65 و بالاتر است که این نسبت تا سال 2060 به 40 درصد می رسد.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت ژاپن، سپتامبر گذشته حدود 59 هزار نفر در این کشور صد ساله یا بالاتر هستند که 87 درصد آنها زن هستند.

این در حالی است که پیرترین زن جهان که یک زن آمریکایی است، روز گذشته تولد 116 سالگی خود را در نیویورک جشن گرفت.

سوزانا ماشات جونز، که در دوره جنگ جهانی اول نوجوان بود و سه قرن مختلف را تجربه کرده است، 17 ژوئن عنوان پیرترین زن جهان را به خود اختصاص داد و روز دوشنبه صد و شانزدهمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، سوزانا ماشات جونز جانشین هموطن خود جرالین تالی (Jeralean Talley) شده که اواسط ژوئن امسال در سن 116 سالگی در گذشت.

این زن در کتاب رکوردهای گینس اعلام کرده است که راز طول عمر وی « خواب » است.وی همچنین در سال 2005 در جشن تولد 106 سالگی خود اعلام کرده بود هرگز در طول زندگیش مشروب و سیگار مصرف نکرده و زندگی خود را با عشق و انرژی مثبت احاطه کرده و این، کلید طول عمر و زندگی شاد وی است.

با این حال رکورد طولانی ترین طول عمر تأیید شده یک انسان، به ژان کلمان (Jeanne Calment)، یک زن فرانسوی، اختصاص دارد که در سال 1997 پس از 122 سال و 164 روز زندگی در فرانسه درگذشت.

۱۳۹۴/۴/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...