نسخه چاپی

عضو داعش: مرزهای تركیه برای ما باز است

یك تبعه تُرك عضو داعش افشا كرد كه اعضای این گروه تروریستی بدون هیچ ممانعتی از سوی نیروهای تُرك براحتی بین مرزهای تركیه و سوریه تردد می‌كنند.

به گزارش نما، ايرنا به نقل از روزنامه محلی «بیرگون» این فرد ۲۹ ساله که در فوریه سال ۲۰۱۴ به داعش محلق شد، در طول این مدت تاکنون دو بار به ترکیه آمده و به مدت ۹ ماه در صفوف داعش در عراق و سوریه جنگ کرده است.

فرد یاد شده در گفت‌وگو با این روزنامه اظهار می‌کند که از سوی نیروهای داعش در آنکارا در مسجد حاجی بایرام، جذب این گروه و پس از عزیمت به شهر غازی آنتپ وارد خاک سوریه شده و به نیروهای داعش ملحق شده است.

وی گفت: ترکیه به دلیل مبارزه داعش با پ.ک.ک، هیچ مانعی در تردد نیروهای این گروه تروریستی در مرزهای این کشور و سوریه ایجاد نمی‌کند. این عضو داعش در مورد احتمال وقوع عملیات تروریستی این گروه علیه ترکیه گفت: داعش به دلیل اینکه امکان تردد نیروهایش از خاک ترکیه فراهم است، این کشور را دوست دارد و این یک واقعیت است.

این تروریست داعشی تصریح کرد: داعش، دولت ترکیه را دولت طاغوت شمرده است؛ با این وجود خواستار جنگ و یا عملیات علیه ترکیه نیست و در مقابل، ترکیه هم به دلیل مبارزه داعش با پ.ک.ک، امکان تردد نیروهای داعش را فراهم می‌سازد. به گفته منابع رسمی، شمار زیادی از اتباع ترک در صفوف داعش قرار دارند.

سیاست‌های دوگانه دولت آنکارا در قبال داعش از سوی متحدان غربی و نیز مخالفان داخلی همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.

۱۳۹۴/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...