نسخه چاپی

درخواست لاوروف از عربستان و تركیه

وزیر خارجه روسیه بر لزوم هماهنگ كردن تلاش‌های عربستان و تركیه با سوریه بدون متوسل شدن به معیارهای دوگانه برای مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست کشورهای «بریکس» بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه تاکید کرد.

وی تاکید کرد: مشارکت عربستان و ترکیه در یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم یک ضرورت است و مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی باید بدون بکارگیری معیارهای دوگانه باشد.

لاوروف گفت: مذاکرات روسیه و عربستان در خصوص میزان خطر تروریسم در خاورمیانه و آفریقای شمالی بوده است. کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای بر این مساله توافق دارند که داعش شر مطلق است و باید بدون متوسل شدن به معیارهای دوگانه با آن جنگید.

لاوروف ضمن هشدار نسبت به هم‌پیمانی با تروریست‌ها برای سرنگون کردن یک نظام گفت: بحران سوریه شاهد تلاش‌های برخی کشورهای غربی برای سرنگونی نظام از طریق نادیده گرفتن فعالیت‌های تروریست‌ها و رد طرح‌های مسکو در شورای امنیت بوده است.

وی گفت: داعش خطری برای بیشتر کشورهای جهان است.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...