نسخه چاپی

موافقت اكثریت ایرانیان با توافق عزتمندانه

در نظرسنجی یك موسسه معتبر علمی از ۱۷۹ هزار و ۴۸۱ نفر از ۴۳۰ شهرستان كشورمان، ۸۸.۶ درصد ایرانیان موافقتشان را با توافقی با حفظ عزت و رعایت خطوط قرمز اعلام كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک موسسه معتبر علمی طی هفته‌های اخیر از ۱۷۹ هزار و ۴۸۱ نفراز مردم سراسر کشور در موضوعات و مسائل گوناگون جامعه، نظر سنجی به عمل آورده که نتایج آن طی روزهای آتی اعلام عمومی خواهد شد.

این نظر سنجی در ۴۳۰ شهرستان کشور صورت گرفته که ۶۹.۵ درصد از مردم شهرها و ۳۰.۵ درصد از مردم روستاهای کشور را به خود اختصاص داده و جامعه آماری نیز شامل کلیه افراد بالای ۱۸ سال بوده است که ۷۰ درصد از سهمیه شهرستان به شهر و ۳۰ درصد نیز به ۳ تا ۴ روستای تابع همان شهر اختصاص یافته است.

روش تحقیق نظر سنجی فوق به واسطه خصلت موضوع تحقیق، گستردگی جمعیت مورد مطالعه و استفاده از تکنیک پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات در خصوص واقعیتهای عینی و ذهنی به عنوان رایج ترین شیوه مطالعاتی که در پژوهش‌های سنجش شناخت و رضایت مطرح است، همان روش پیمایشی بوده است.

در این نظر سنجی ۲ سوال در خصوص مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران و ۵+۱ مطرح شده است که ۸۸.۶ درصد ایرانیان با گزینه «باید خطوط قرمز در توافق رعایت شود و عزت ملی حفظ شود وگرنه نباید توافق کرد» موافقت کرده‌اند؛ همچنین ۱۱.۴ درصد به گزینه «به هرقیمتی باید توافق کرد»، رای داده‌اند.

نتایج سایر بخش‌های این نظرسنجی جامع که سوالات گوناگونی را در خود داشته به زودی منتشر خواهد شد.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...