نسخه چاپی

پرجمعیت‌ترین كشور جهان در سال 2050

هند در سال 2050 بعد از پیشی گرفتن از چین پرجمعیت‌ترین كشور جهان خواهد شد،‌ طی این مدت قاره آسیا 36 درصد افزایش جمعیت خواهد داشت،‌ جمعیت اروپا هم منفی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، د اکونومیک طی گزارشی درباره پیش‌بینی پرجمعیت ترین کشور و میزان افزایش جمعیت قاره‌های جهان در سال 2050 اعلام کرده است که طی 36 سال آینده هند با پیشی گرفتن از چین پر جمعیت ترین کشور جهان خواهد شد.

براساس این گزارش تا سال 2050 با روند افزایشی جمعیت در برخی کشورها، هند پر جمعیت ترین کشور جهان بوده، چین در جایگاه دوم و نیجریه در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که اکنون پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به ترتیب چین، هندوستان، آمریکا، اندونزی، برزیل، پاکستان، نیجریه، بنگلادش، روسیه، ژاپن، مکزیک و فیلیپین است.

در سال 2050 آمریکا از جایگاه سومی پر جمعیت‌ترین کشور جهان به جایگاه چهارم نزول پیدا می کند اما نیجریه از جایگاه هفتم کنونی به جایگاه سوم خواهد آمد.

همچنین روند افزایش جمعیت در فیلیپین نیز افزایشی بوده و در سال 2050 دهمین کشور پرجمعیت جهان خواهد بود.

طی 36 سال آینده جایگاه مکزیک و بنگلادش بدون تغییر خواهد ماند. در همین مدت جمعیت روسیه به شدت کاهشی خواهد بود به طوری که اکنون که نهمین کشور پرجمعیت جهان است در سال 2050 در بین 12 کشور نخست پرجمعیت قرار نخواهد گرفت.

براساس این گزارش، جمعیت جهان در سال 2050، 9.6 میلیارد خواهد شد که نسبت به 7.2 میلیارد کنونی 2.4 میلیارد نفر افزایش خواهد داشت.

در سال 2050 جمعیت قاره آفریقا 53.7 درصد رشد خواهد داشت و بعد از آن قاره کهن اسیا رشد 36.2 درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

آمریکای لاتین 6.9 درصد، شمال آمریکا 3.8 درصد، اقیانوسیه 0.8 درصد و اروپا 1.4- درصد رشد خواهند داشت.

۱۳۹۴/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...