نسخه چاپی

اوباما در پی ایجاد رابطه ائتلافی با ایران

كارشناس مركز مطالعات خاور نزدیك واشنگتن گفت: اوباما در پی ایجاد رابطه ائتلافی با ایران پس از توافق هسته ای احتمالی است.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: کارشناس مرکز مطالعات خاور نزدیک واشنگتن گفت: اوباما در پی ایجاد رابطه ائتلافی با ایران پس از توافق هسته ای احتمالی است.

دیوید بلوک تلویزیونی العالم از واشنگتن درباره روند مذاکرات هسته ای ایران گفت: من فکر می کنم به تاخیر افتادن اعلام این توافق به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به توان موشکی ایران و لغو تحریم های تسلیحاتی این کشور ارتباط دارد.

ایران، چین و روسیه تاکید می کنند باید لغو تحریم های بین المللی ایران مرتبط به پرونده هسته ای و تسلیحات در شورای امنیت به تصویب برسد و این تحریم های تسلیحاتی شامل خرید و فروش موشک و سلاح است ولی کشورهای غربی موضع متفاوتی دارند و تاکید می کنند تحریم های غیرهسته ای پابرجا خواهد بود.

به نظر می رسد مذاکره کنندگان به زمان بیشتری نیازمندند ولی در نهایت این توافق امضا خواهد شد. یکی از مشکلات پیش رو درباره اختلافات داخلی در آمریکاست. من فکر می کنم دولت رئیس جمهور اوباما می خواهد یک توافق گسترده ای میان ایران و آمریکا و در نهایت میان آمریکا و خاورمیانه ایجاد کند. در این تفاهم با همه کشورهای منطقه علیه افراط گرایی و تسلیحات هسته ای رابطه ائتلافی ایجاد خواهد شد. در این رابطه تلاش می شود توازن قدرت میان کشورهای منطقه و قدرت های بین المللی حاصل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا بر تحریم های تسلیحاتی ایران تاکید دارد، گفت: این تحریم ها در شورای امنیت به تصویب رسیده است و مشکل آمریکا نیست و تصویب تحریم های موشکی ایران در سازمان ملل به دلیل حمایت این کشور از گروه های تروریستی در منطقه بوده است. آمریکایی ها تاکید می کنند لغو این تحریم ها به تفاهمات بیشتر در مسئله تروریسم در منطقه نیازمند بوده که فراتر از مذاکرات در پرونده هسته ای ایران است.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...