نسخه چاپی

فعالیت داعش در عربستان

وزارت كشور عربستان با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه فعالیت های گروهك تروریستی داعش در این كشور افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني نبأ، بيانيه مزبور خاطر نشان کرد: نبرد ميان نيروهاي وزارت کشور عربستان و گروه تروريستي داعش در فضاي واقعي و مجازي ظرف چند روز گذشته شدت گرفته است.

گروه تروريستي داعش که توسط عربستان و متحدانش در منطقه تاسيس شده و مورد حمايت مالي و تسليحاتي آنها قرار مي گيرد، اکنون به بلاي فراگير براي آل سعود تبديل شده است.

بيانيه وزارت کشور عربستان افزود: داعش در نظر داشت تا در منطقه صحرايي در جنوب استان شروره در دو کيلومتري مرزهاي يمن، پايگاهي براي ارايه آموزش به عناصر تروريست خود برپا کند تا به عنوان نقطه وصل با عناصر داعش در آن سوي مرزهاي عربستان عمل نمايد.

بيانيه توضيح داد: وزارت کشور عربستان همچنين به يک پايگاه آموزش نظامي ديگر گروه تروريستي داعش اما اين بار از نوع مجازي و سايبري دست يافته است.

وزارت کشور عربستان خاطر نشان کرد: با بازداشت عناصر پشتيبان داعش که از راه اينترنت انديشه هاي منحرف خود را گسترش مي دادند و با تبليغات گمراه کننده اقدام به جذب نيرو مي کردند، زيربناي باندهاي داعش در عربستان از بين رفته است.

اين وزارتخانه پس از بازداشت يکي از عناصر وابسته به داعش به نام محمد علي العتيق اعلام کرد که به همراه وي يک کمربند انفجاري و در منزلش تجهيزات مورد نياز براي ساخت مواد منفجره را کشف کرده است .

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که تاکنون پليس اين کشور 431 نفر از مظنونان به داشتن گرايش به گروهک تروريستي داعش را بازداشت کرده و شماري از نقشه هاي تروريست ها براي حمله به مساجد و افراد پليس و نمايندگي يکي از کشورهاي خارجي را نقش بر آب کرده است.

گروه تروريستي داعش هفته گذشته انفجار خودروي بمب گذاري شده در رياض را برعهده گرفت.

اين گروه تروريستي در ماههاي اخير چندين عمليات در خاک عربستان انجام داده که از جمله آنها حمله به مساجد شيعيان اين کشور است .

۱۳۹۴/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...