نسخه چاپی

كفاشیان: تعهدات انجام نشود، افت مقطعی را به همراه خواهد داشت

عکس خبري - کفاشيان: تعهدات انجام نشود، افت مقطعي را به همراه خواهد داشت

رئیس فدراسیون فوتبال در جمع داوران فوتبال گفت: اگر تعهدات به درستی انجام نشود این موضوع با افت مقطعی همراه خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر اظهار داشت: خوشحالم که در جمع برترین و نخبگان داوری کشور هستم. از حضور خوشخوان پیشکسوت داوری در این کلاس‌ها تشکر می‌کنم و همین طور از عسگری که از زحمات او تقدیر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همگی در خدمت فوتبال هستیم و به طور دوره‌ای مسئولیت‌ها را با هم تقسیم می‌کنیم. اینکه فکر کنیم کسی از جامعه فوتبال جدا می‌شود این‌گونه نیست. یکی از زیبایی‌های ورزش به خصوص فوتبال در داوری نمایان است که همگی به حرفه خود عشق دارند. به پیشکسوت خود احترام می‌گذارند. از همین‌رو جا دارد به جامعه داوری تبریک بگویم و علی‌رغم اینکه در مقاطع کوتاهی مشکلاتی به وجود آمد اما به طور کلی خود جامعه داوری بسیار منسجم است.

«خواسته ما این است که بحث‌های آموزشی و تربیت نسل جوان در کمیته داوران جدی‌تر پیگیری شود». رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این جمله اظهار داشت: شاهد اعتراض‌های زیادی هستیم و برخی تقاضای حضور در این جمع را داشته‌اند اما باید بدانیم که ظرفیت این جمع محدود است. به هر حال از کمیته دوران می‌خواهیم تا کسانی که شایستگی دارند را هم مدنظر قرار دهد و فرصت بیشتر دیده شدن را به آنها بدهد تا انگیزه داوران جوان از بین نرود.

کفاشیان تأکید کرد: عملکرد داوری در فصل قبل را نسبت به فصل‌های پیشین بررسی کردیم و علی‌رغم حواشی به وجود آمده عملکرد داوری مناسب بود، قضاوت‌های بهتری را شاهد بودیم و انتظار داریم تا همین روند با پیشرفت بیشتری برای این فصل ادامه داشته باشد.

وی افزود: اینکه در آسیا بیشترین سهیمه داوری را داریم نشان از عملکرد و کارنامه قابل قبول داوری کشورمان دارد و در واقع این موضوع یک افتخار برای جامعه فوتبال کشور است. همه این موارد حاصل کلاس‌های برگزار شده و پیگیری‌هایی است که توسط کمیته داوران انجام می‌شود و باید پرقدرت این روند ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مشکلات داوری گفت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بحث پرداختی داوران در امسال تسویه شده و سیستم پرداختی داوران را مورد بازنگری قرار خواهیم داد تا این مورد به درستی انجام شود. سال گذشته، در فدراسیون و هم در سازمان لیگ سال بسیار سختی داشتیم و چیزی حدود 70 درصد از تعهدات را نتوانستیم انجام دهیم. البته می‌دانیم وقتی این تعهدات انجام نشود، باعث افت مقطعی همه می‌شود اما در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های ویژه این نقایص را برطرف خواهیم کرد. در هیئت رئیسه هم اصفهانیان همواره پیگیر این موضوع است و با دیگر اعضای تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

کفاشیان با بیان اینکه در چند روز آینده نشستی با سازمان لیگ برگزار خواهیم کرد تا نقایص پیشین را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: باید برای آینده افزایش حقوق داوری را بررسی کنیم تا داوران دیگر دغدغه‌ای از این جهت نداشته باشند. می‌دانیم که پرداختی‌ها در مقابل زحمتی که می‌کشند ناچیز است اما در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد. به همین دلیل نیازمند همکاری همه داوران مانند گذشته هستیم تا شرایط داخل خانواده فوتبال را به دست هم به زودی درست کنیم.

۱۳۹۴/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...