نسخه چاپی

میزان دارایی‌های بلوكه شده ایران در خارج از كشور

استانداری تهران به ارائه توضیحاتی درباره منشأ آمار اعلام شده از سوی استاندار تهران درباره میزان دارایی‌های بلوكه شده ایران در خارج از كشور پرداخت.

به گزارش نما، پیام برازجانی دبیر شورای اطلاع‌رسانی و ارتباطات استان تهران در گفت‌وگو با فارس به ارائه توضیحاتی درباره حاشیه‌های ایجاد شده درباره برآورد استاندار تهران درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور پرداخت و اظهارداشت: موضوع میزان دارایی های بلوکه شده ایران در خارج از مرزهای ایران چند روزی است چالش‌ برانگیز شده در حالی که این امر نیازمند بحث‌های تخصصی است و مراجع تخصصی ذی‌ربط در این موضوع به خوبی کار می‌کنند و توقع نمی‌رود که این موضوع تبدیل به یک چالش شود چرا که کسانی در کشور وجود دارند که آمار و ارقام از میزان دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور را دارند و می‌توانند آن را در اختیار مردم و خبرنگاران قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود درباره این موضوع از مسئولان بانک مرکزی تصریح کرد: کامیاب عضو هیأت عامل بانک مرکزی توضیحاتی را راجع‌به بخشی از ذخایر ایران که چه به صورت بلوکه شده و چه به صورت آزاد و قابل انتقال به داخل وجود دارد، داده‌ که مجموع توضیحات وی نشان می‌دهد بانک مرکزی در مجموع 65 میلیارد دلار در خارج از کشور دارد و توضیحات این عضو هیأت عامل بانک مرکزی در روی سایت بانک مرکزی قابل مشاهده است.

برازجانی ادامه داد: نکته‌ای که آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز به آن اشاره کرد که 29 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌ شده در خارج از کشور قابل انتقال به داخل ایران است نیز صحیح است چرا که این رقم از 65 میلیارد دلاری است که ایران در خارج از کشور دارد و باقی این پول یا به صورت ضمانت در بانک‌های خارجی است و یا در محل‌های دیگری است که فعلاً قابل انتقال به داخل کشور نیست.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی و ارتباطات استان تهران همچنین به مصاحبه رئیس کمیسیون انرژی مجلس با خبرگزاری رسمی مجلس اشاره و تصریح کرد: مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در مصاحبه‌ای اشاره کرد که پول نفتی که ایران می‌تواند پس از تحریم‌ها به کشور منتقل کند 100 میلیارد دلار است که اگر این دو مبلغ را به دارایی‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا از اول انقلاب در خارج از کشور دارد و مطالبات دیگری که وجود دارد اضافه کنیم به رقمی حدود 180 میلیارد دلار می‌رسیم.

وی با بیان اینکه این رقم به معنای کل ذخایر ارزی ایران در خارج از کشور نیست، ادامه داد: این بخشی از دارایی‌هایی است که ایران در خارج از مرزهای کشور دارد و اینکه این موضوع به یک چالش تبدیل شود زیبنده جامعه رسانه‌ای نیست. چرا که مسئولان در این زمینه حضور دارند که می‌توان از آنان در این زمینه کسب اطلاع کرد.

برازجانی در پایان با بیان اینکه استانداری نیز مرجع اعلام دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از مرزهای کشور نیست، تصریح کرد: این توضیحات بابت این بود که مشخص شود منشأ آمار اعلام شده از سوی استاندار تهران از کجا بوده است.

۱۳۹۴/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...