نسخه چاپی

اپوزیسیون تركیه: تكذیبیه داعش دروغ است

مجله آنلاین طرفدار داعش در تركیه برای نخستین بار از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این كشور انتقاد كرد. این مجله كه «كنستانتین» نام دارد از زمان موجودیت خود تا روز هفدهم ژوئن از اردوغان انتقاد نكرده بود؛ اما روز هفدهم ژوئن این مجله از رئیس‌جمهوری این كشور به دلیل تغییر مواضع وی در برخورد با داعش انتقاد كرد.

به گزارش نما، به نوشته روزنامه حریت‌دیلی این مجله در تازه‌ترین مطلب خود می‌نویسد: «در این موضوع سعی داریم توضیح دهیم که رفتار اردوغان برای مقابله با دولت (خودخوانده) اسلامی حکایت از پریشان حالی وی دارد و او با دادن امتیاز به حزب تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به سمت فروپاشی در حال حرکت است.» این مجله در گزارش خود حزب پ‌ک‌ک را بارها تروریست خطاب می‌کند و دولت اردوغان را یک دولت «طاغوتی» می‌خواند. در گزارش این مجله آمده است: این گروه خدانشناس توسط دولت اردوغان تغذیه می‌شوند و ادعای حمایت از دولت (خودخوانده) اسلامی توسط دولت طاغوتی اردوغان دروغی بیش نیست. این مجله سپس می‌نویسد: «دروغ است که اردوغان از دولت (خودخوانده) اسلامی حمایت می‌کند. اردوغان در پی تاسیس دولت کردستان است. آنهایی که باید بدانند، می‌دانند که اردوغان هرگز از دولت (خودخوانده) اسلامی حمایت نمی‌کند.» این مجله تاکید دارد که اردوغان تاکنون به هیچ وجه به داعش کمک نکرده است. برخی اعتقاد دارند، شکستن به یکباره سکوت این مجله مشکوک است. اردوغان این روزها در ترکیه به شدت تحت فشار است، زیرا او را حامی اصلی داعش می‌خوانند.

در ۱۹ شهر این کشور نیز پس از انفجار تروریستی در شهر مرزی سوروچ که گفته می‌شود با هدایت داعشی‌ها صورت گرفته، فشارها بر اردوغان بیش از پیش شده است. این دسته از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که گزارش مجله کنستانتین (نام قدیم استانبول که اعراب آن را قسطنطنیه می‌خوانند) برای مبرا کردن اردوغان در حمایت از داعش نوشته شده است.

اردوغان بارها متهم به حمایت غیر مستقیم از داعش شده است، اما پس از بمب‌گذاری در شهر سوروچ و کشته شدن ۲۸ کرد و زخمی شدن صدها نفر از آنها فشارها بر اردوغان افزایش یافته است. گفته می‌شود که در عملیات شهر سوروچ، یک زن به‌عنوان عامل انتحاری تجمع کردهای چپ‌گرا را در این شهر مورد هدف قرار داده است. این مجله می‌نویسد: حزب دموکراتیک خلق ترکیه (HDP) که حزب کاملا کردی به حساب می‌آید، از چندین کافر تشکیل شده است و اردوغان نیز با این گروه مراوده دارد.

پس از عملیات انتحاری در شهر سوروچ، دبیر کل این حزب نوک حملات خود را متوجه اردوغان و وی را یکی از مقصران حادثه معرفی کرده بود. این مجله اما می‌نویسد حزب کردها از اردوغان تغذیه می‌کنند و اردوغان نیز با کمک به نیروهای جنگی آمریکا برای مبارزه با دولت (خودخوانده) اسلامی در عراق و سوریه راه جنگ را به سوی ترکیه باز کرده است.

در حمله تروریستی شهر سوچو هنوز داعش مسوولیت آن را به گردن نگرفته است؛ اما احمد داووداغلو، نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید این حمله کار داعش بوده است.

۱۳۹۴/۵/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...