نسخه چاپی

جان كری امروز درباره ایران به نمایندگان كنگره پاسخ می‌دهد

وزیر خارجه آمریكا امروز در صدد است در دو جلسه جداگانه برای اعضای كمیته روابط خارجی سنا و انجمن حزبی دموكرات‌های مجلس نمایندگان آمریكا درباره جمع‌بندی مذاكرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ توضیحاتی ارائه دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است روز پنج‌شنبه (امروز) ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی ( ۱۸:۳۰ به وقت تهران) در کمیته روابط خارجی سنا آمریکا درباره ایران و جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گزارش ارائه دهد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، ریاست کمیته روابط خارجی سنا آمریکا بر عهده «باب کورکر» می‌باشد که طرح نظارت کنگره بر هرگونه توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را ارائه کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «جان کری»، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و «جاکوب لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این جلسه حضور دارند و به پاسخ‌های اعضای این کمیته درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران پاسخ می‌دهند.

طبق این گزارش، کری همچنین در صدد است ساعت ۱۴:۰۰ به وقت واشنگتن (۲۲:۳۰ به وقت تهران) به اعضای انجمن حزبی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران و جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گزارش ارائه دهد.

در حالی وزیر خارجه آمریکا در صدد است برای نمایندگان کنگره آمریکا جلسه پرسش و پاسخ برگزار کند که روز دوشنبه هفته جاری، کاخ سفید، متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را به کنگره تحویل داد تا در یک دوره ۶۰ روزه آن را مورد بررسی قرار دهند و به رأی بگذارند.

بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ مخالف هستند و گفته‌اند که می‌خواهند علیه آن رأی دهند، از این رو دولت اوباما در صدد است جلسات گوناگونی را با نمایندگان دموکرات‌ و احزاب مستقل کنگره برگزار کند تا از حمایت از این دسته از جمهوری‌خواهان خودداری کنند.

از طرف دیگر لابی‌های صهیونیستی همچون «آیپک» تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با اعمال نفوذ در نمایندگان کنگره از تصویب جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در کنگره آمریکا خودداری کنند.

۱۳۹۴/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...