نسخه چاپی

تكذیب شلیك خمپاره از ایران به خاك پاكستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با تكذیب ادعای یك روزنامه پاكستانی تاكید كرد كه هیچ گونه درگیری مرزی در روزهای اخیر در مرز ایران و پاكستان صورت نگرفته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با تکذیب ادعای یک روزنامه پاکستانی تاکید کرد که هیچ گونه درگیری مرزی در روزهای اخیر در مرز ایران و پاکستان صورت نگرفته است.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: هیچ گونه درگیری در مرز دو کشور ایران و پاکستان صورت نگرفته است اما احتمال دارد چنانچه گلوله ای شلیکی شده از سوی گروه های معاند و اشرار با هدف جو سازی و تخریب روابط دو کشور ایران و پاکستان انجام شده باشد.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'داون نیوز' پاکستان به نقل از یک مقام نظامی پاکستان که نامش را فاش نکرده است ، مدعی شد که مرزبانان ایران چهار گلوله خمپاره را به سمت منطقه پنجگور در ایالت بلوچستان پاکستان شلیک کرده اند.

روزنامه پاکستانی به نقل از این مقام نظامی پاکستان مدعی شده که حمله خمپاره ای از سوی نیروهای مرزی ایران هیچ تلفات جانی و مالی نداشته اما این حمله موجب هراس مردم منطقه پنجگور شده است که در این رابطه مقام های دولتی و نظامی پاکستان پس از این حمله ضمن بازدید از این منطقه تحقیقات را در این خصوص آغاز کردند.

روزنامه یادشده به نقل از این مقام نظامی پاکستانی ادعا کرده که اعزام نیروهای امنیتی این کشور پس از این حمله به منطقه پنجگور افزایش یافته است.

این روزنامه در ادامه نوشته است، این نخستین مورد از شلیک گلوله به سمت مرز پاکستان نیست بلکه چندی قبل نیز حمله با موشک آر پی جی از مرز ایران به منطقه ماشیخیل در ایالت بلوچستان پاکستان صورت گرفته بود.

جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان حدود 900کیلومتر مرز زمینی با پاکستان دارد.

۱۳۹۴/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...