نسخه چاپی

ورود بازرسان به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی و یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی با بیان اینکه ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نخواهد داد، گفت: ایران تمامی حقوق خود در خصوص مراکز نظامی را برای خویش محفوظ نگاه می‌دارد.

وی افزود: ما فارغ از هرگونه برداشت کشورهای پنج به علاوه یک، به شکل واضح و شفاف می‌گوییم که ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی و یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد: این اظهار نظر، کلام نهایی ما است و فارغ از هرگونه اتفاقات و رخدادها در آینده گفته می‌شود.

ولایتی با بیان اینکه تهران هیچگاه تاکید نکرده که حمایت ایران از عراق به سبب عمق راهبردی این کشور است، گفت: پشتیبانی ایران از عراق به دلیل درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط برادرانه ایران و عراق افزود: عراق دوست ما است و ما درخواست کمک این کشور را پذیرفتیم .

ولایتی با اشاره به اینکه یمن نیز نباید عمق راهبردی عربستان سعودی باشد، اضافه کرد: یمن کشور مستقلی است و نمی تواند از چنین جایگاهی برای کشور دیگری برخوردار باشد.

اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفتگو حل شود

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفتگو حل شود، گفت: ما هیچگاه نمی‌گوییم که سیاست‌های ایران و عربستان باید منطبق بر یکدیگر باشد بلکه به نظر ما تهران و ریاض نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که می‌تواند مبنای مذاکره و گفتگو قرار گیرد.

ولایتی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل هرگونه توطئه و دشمنی کشورهای خارجی بایستند، ادامه داد: مسلمانان باید مقتدر بوده و اولویت نخست آنها اتحاد در خصوص دفع مداخلات و توطئه‌های رژیم صهیونیستی باشد.

وی با بیان اینکه ایران آماده است حتی توان و امکانات هسته‌ای خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهد، تاکید کرد: ایران هرگز نمی‌خواهد با دیگر کشورها اختلاف داشته باشد و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی به دلیل توطئه قدرتهای خارجی است .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مذاکره و گفتگو میان کشورهای اسلامی باید تا هنگام رفع اختلافات موجود ادامه یابد.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...