نسخه چاپی

آخرین اخبار از مفقودی های سیلاب

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینكه بستگان هفت نفر در تهران و 2 نفر در البرز اعلام مفقودی كردند، گفت: آب مفقودین را در مسیرهای خیلی طولانی برد طوری كه چند مفقود سیل كن در بوستان جوانمردان پیدا شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بستگان هفت نفر در تهران و 2 نفر در البرز اعلام مفقودی کردند، گفت: آب مفقودین را در مسیرهای خیلی طولانی برد طوری که چند مفقود سیل کن در بوستان جوانمردان پیدا شدند.

ناصر چرخساز با بیان اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد، افزود: هشت جسد در تهران و هفت جسد در استان البرز پیدا شده اما برخی گزارش کرده اند که هفت نفر از بستگانشان در تهران و 2 نفر نیز در البرز مفقود شده، که این افراد هنوز پیدا نشده اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات در پاسخ به این سوال که آیا یافتن این افراد امکان پذیر است یا نه، گفت: هرچه می گذرد مفقودین سخت تر پیدا می شوند، طوری که همین افرادی که پیدا شده اند برخی در گل و لای بیش از 2 متر روی هم انباشته شده و برخی نیز در تهران در فاصله 25 تا 26 کیلومتری پیدا شده اند.

وی ادامه داد: تعدادی از جانباختگان سیل کن در تهران در بوستان جوانمردان و تعدادی از جانباختگان سیل روستای سینجان البرز در آبگیر بیلوان پیدا شده اند.

چرخساز با بیان اینکه دوستان در امداد و نجات مسیرهای خیلی طولانی را جست و جو کرده اند، گفت: البته جاهای صعب العبوری نیز وجود دارد که همکاران در حال تلاش برای رفتن به آنجا هستند تا شاید مفقودین را بیابند.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که حدود 16 خودرو به زیر آب رفته چگونه تعداد مفقودین می تواند، 9 نفر باشد، گفت: برخی خودروها بدون سرنشین در آن منطقه پارک شده بودند.

سرپرست سازمان امداد و نجات درخصوص کمک رسانی به سیل زدگان، اظهار داشت: از آنجا که تخریبی نداشتیم، همه سیل زدگان به کمک نیاز نداشتند و در جاهایی که امدادرسانی لازم بود آب های آشامیدنی و حتی مواد غذایی، پتو و چادر توزیع شده است.

* ساخت و ساز در حریم رودخانه غیرقانونی است

چرخساز با بیان اینکه می توانیم در بسیاری از موارد از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کینم، گفت: در ساخت و سازها باید دقت بیشتری داشته باشیم و در مسیر رودخانه ها ساخت و ساز نکنیم.

وی تاکید کرد: در اطراف رودخانه کن و چالوس ساختمان ها و رستوران های بسیاری وجود دارد که غیرقانونی است؛ گرچه شاید مجوز ساخت و ساز داشته باشند اما واقعا غیرقانونی است؛ چون قانون، قانون طبیعت است و آب راه خود را می رود و هرچه بر سر مسیرش باشد با خود می برد.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...