نسخه چاپی

هشدار روحانی با اردوغان

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به مقاله ای كه در وب سایت وزارت خارجه تركیه در خصوص تهدید فزاینده داعش برای امنیت ملی این كشور منتشر شده، آن را نشانه ای مبنی بر رویكرد جدید آنكارا نسبت به این گروه تروریستی دانست.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به مقاله ای که در وب سایت وزارت خارجه ترکیه در خصوص تهدید فزاینده داعش برای امنیت ملی این کشور منتشر شده، آن را نشانه ای مبنی بر رویکرد جدید آنکارا نسبت به این گروه تروریستی دانست.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت خارجه ترکیه در خصوص تهدید فزاینده داعش برای امنیت ملی این کشور ، آن را نشانه ای مبنی بر رویکرد جدید آنکارا نسبت به این گروه تروریستی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر حمید ابوطالبی در صفحه شخصی اش در توئیتر با استناد به بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت خارجه ترکیه با عنوان : ـ«مسئله داعش یک تهدید امنیت ملی جدی برای ترکیه با ابعادی دائما رو به گسترش است» نوشت : شرایط در ترکیه در حال تغییر است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تصمیم اخیر آنکارا مبنی بر اعطای اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به آمریکا برای مبارزه با داعش نوشت: اینکه ترکیه،هم درخصوص اینجرلیک تغییرموضع داد وهم به مراکزداعش درسوریه حمله کرد؛ نشان می دهد که اخوان المسلمین سوری هم باید راه متفاوتی اتخاذ کنند.

ابوطالبی با بیان اینکه در زمان دیدار رئیس جمهوری کشورمان با اردوغان، روحانی درخصوص ضرورت مقابله باتروریسم با اردوغان گفتگو کرده بود نوشت: در آن زمان اردوغان ازگروههای داخل سوریه حمایت می کرد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری نوشته است: در آن زمان هشدارروحانی این بود که حمایت ازگروههای تروریستی، دامان کشورهای حامی را هم خواهد گرفت؛ چه در سوریه ، چه درعراق وچه درسایرکشورها و حالا اگرچه این واقعا تاسف باراست که دراین آزمون خطرناک، جان انسانها به خطرافتد، ولی بالاخره مدل ترکیه نشان داداین سخن روحانی چقدردقیق وصحیح بوده است.

سفیر سابق کشورمان در ایتالیا و استرالیا در ادامه مطلب خود در توئیتر نوشته است : چنانچه منطقه، پیشنهاد دکترروحانی که درمجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان (Wave) به تصویب رسید را جدی نگیرد، با سرانجامی خطرناک مواجه خواهد شد.

ابوطالبی با بیان اینکه اکنون نیز حمایت ازتروریسم، توسط تعداد دیگری از کشورهای عربی صورت می گیرد هشدار داده است اگر آنها ازترکیه درس نگیرند، مجبورخواهند شد با ترور در پایتخت هایشان بجنگند چرا که تروریسم،عروسک خیمه شب بازی کسی نیست که هرگونه که خواست آن رابگرداند وبه بازی بگیرد؛ بازی باآتش، سرانجامی جز آتش افروزی نخواهد داشت!

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...