نسخه چاپی

راهكارهای تأمین كمبود معلم مرد در تهران

رئیس مركز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش‌وپرورش با اشاره به ثبت‌نام ۱۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۴۲ دانش‌آموز در مدارس گفت:‌برای جبران كمبود نیروی انسانی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران راهكارهایی را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش نما، محمدحسین سلیمی‌جهرمی در گفت‌و‌گو با تسنیم درخصوص ساماندهی نیروی انسانی شهر تهران اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی در شهر تهران بررسی شده و بر این اساس تعداد دانش‌‌آموزان و کلاس‌های مورد نیاز مشخص شده است.

وی افزود:‌ برای جبران کمبود نیروی انسانی در شهر تهران راهکارهایی پیش‌بینی شده است. بیش‌ترین کمبود نیروی انسانی در شهر تهران مربوط به دوره ابتدایی و متوسطه به ویژه در جنسیت مرد است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا از طریق پرداخت حق‌التدریس به همکاران، کمبود نیرو را در دوره متوسطه جبران کنیم همچنین در دوره ابتدایی از طریق متناسب‌سازی و ساماندهی نیروهای مازاد دوره متوسطه در دوره ابتدایی در نظر داریم بخشی از کمبود‌ها را جبران کنیم.

سلیمی در خصوص انتقال نیرو از سایر استان‌ها به تهران به منظور جبران کمبود نیروی انسانی بیان کرد:‌ انتقال نیرو به شهر تهران همچنان ممنوع است، به جز موارد محدودی در دوره ابتدایی و برای نیروی مرد استثناهایی در نظر گرفته‌ایم که بر این اساس آموزش و پرورش شهر تهران می‌تواند در دوره ابتدایی و در دوره متوسطه در رشته‌هایی که حق‌التدریس پرداخت می‌کند به صورت محدود نیروی مرد به تهران وارد کند و تسهیلاتی در این رابطه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان عنوان کرد: تاکنون در مجموع 10 میلیون و 486 هزار و 242 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 6میلیون و 587 هزار و 441 نفر در دوره ابتدایی، 2 میلیون 368 هزار و 287 نفر در دوره متوسطه اول و یک میلیون 426 هزار و 553 نفر در دوره متوسطه دوم در مدارس کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...