نسخه چاپی

هلاكت عامل حمله به كنسولگری ایران

رهبر گروه تروریستی لشكر جهنگوی كه قاتل صدها شیعه پاكستانی و عامل اصلی حمله تروریستی به كنسولگری ایران است در شهر «مولتان» این كشور كشته شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: «ملک اسحاق» رهبر گروه تروریستی لشکر جهنگوی که در سال 1996 میلادی از گروه «سپاه صحابه» معروف به «اهل سنت والجماعت» جدا شده بود، در درگیری پلیس با حامیان این گروه در منطقه «مظفرگر» کشته شده است.

به گزارش «اکسپرس نیوز»، بر اساس این گزارش، مقامات پلیس پاکستان اعلام کردند که ملک اسحاق چند روز پیش بازداشت شده بود و برای همکاری با پلیس در مورد دستگیری دیگر تروریست‌ها در حال انتقال از شهر مولتان به مظفرگر بود که حامیان لشکر جهنگوی برای آزادی وی به کاروان پلیس حمله کردند.

پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان گفته که ملک اسحاق همراه با دو پسرش «عثمان» و «حق نواز» و 14 نفر دیگر از تروریست‌های حمله کننده در درگیری کشته شدند.

به گفته مقامات پلیس، «غلام رسول» که دست راست رهبر گروه لشکر جهنگوی بود نیز همراه با پسرانش در این درگیری کشته شده است.

گفته می‌شود که تمامی کشته شدگان 25 تا 30 ساله هستند.

پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان در این خصوص گفت: حامیان تروریست‌های زندانی موتور سوار بودند.

پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان از تروریست‌های کشته 3 بسته پر از مواد منفجره، تعدادی کلاشنیکوف، اسلحه کمری، 400 گلوله و 4 بمب دستی کشف کرد.

ملک اسحاق تروریست معروف پاکستانی در دادگاه خود اعتراف کرده بود که پس از آزادی باز هم شیعیان را خواهد کشت، قاتل صدها شیعه در پاکستان است.

دادگاه عالی پاکستان در دی ماه سال گذشته، با وجود درخواست دولت ایالتی «پنجاب»، هفت نفر از عاملان حمله تروریستی کنسولگری به ایران، از جمله ملک اسحاق رهبر گروه تروریستی «سپاه صحابه» در شهرمولتان را تبرئه کرد.

این دادگاه به ریاست قاضی «آصف کهوسا» با رد درخواست دولت ایالتی پنجاب مبنی بر طولانی شدن زمان حبس ملک اسحاق، اظهار داشت: این اقدام درمورد حمله به کنسولگری ایران در شهر مولتان ممکن است تروریستی باشد اما باید بررسی دقیق‌تری به عمل آید.

این درحالی است که دادگاه عالی «لاهور» پرونده ملک اسحاق را تحت پیگیرد قانونی قرار داده بود اما دادگاه عالی پاکستان در 16اکتبر سال 2000 بدلیل عدم وجود شواهد کافی، وی را تبرئه کرد و دولت ایالتی پنجاب نیز در همان سال درخواست تجدید نظر در این پرونده را ثبت کرد.

با این حال دادگاه عالی پاکستان در دی ماه سال گذشته با رد درخواست دولت ایالتی پنجاب، ملک اسحاق، «نعمت علی»، «قاری شفیق»، «غلام رسول شاه»، «زبیر»، «فراز» و «عبدالحنان» عاملان حمله تروریستی به کنسولگری ایران در شهر مولتان پاکستان را تبرئه کرد.

حمله به کنسولگری ایران در شهر مولتان در 2 فوریه سال 1997 صورت گرفته بود که براثرآن، 8 نفر از جمله «محمد علی رحیمی» سرکنسول ایران شهید شدند.

پیش از این دادگاه «مبارزه با تروریسم» عاملان حمله تروریستی به کنسولگری ایران را 8 بار به مرگ محکوم کرده بود.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...