نسخه چاپی

یكهزار و ۳۰۰ تبعه تركیه عضو داعش هستند

روزنامه بوگون تركیه روز جمعه نوشت: طبق گزارش منابع رسمی دولت آنكارا یكهزار و 300 تبعه این كشور عضو گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: این روزنامه ترکیه ای نوشت: در حالی که طرح تشکیل کمیسیون بررسی سازمان های تروریستی در ترکیه در مجلس این کشور رد شد، به گزارش مرکز هماهنگی دیپلماسی عمومی وابسته به نخست وزیری، 1300 تبعه ترکیه عضو داعش هستند.

روزنامه بوگون با یادآوری اینکه در طول یکسال گذشته یکهزار و 500 تبعه ترکیه نیز در صف نیروهای اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه جای گرفته اند، افزود: این مساله در گزارش تهیه شده از سوی مرکز هماهنگی دیپلماسی عمومی نخست وزیری ترکیه به استناد آمارهای وزارت کشور، شهربانی، ژاندارمری و ستاد ارتش ترکیه اعلام شده است.

به نوشته بوگون در گزارش تهیه شده از سوی مرکز دیپلماسی عمومی نخست وزیری ترکیه ، گزارش وزارت کشور این کشور در مورد وضعیت اتباع ترکیه که عضوداعش هستند نیز جای گرفته است. در این گزارش با یادآوری اینکه ترکیه با سوریه و عراق یکهزار و 300 کیلومتر مرز مشترک دارد و یک کشور مسلمان است به این نکته که رقم 1300 عضو ترک داعش رقم بزرگی نیست اشاره و آمده است: ترکیه در رده بندی کشورهای دارای عضو داعش در ردیف دهم جای دارد.

به نوشته بوگون به نقل از گزارش یاد شده در 7 ماه نخست سالجاری 600 نفر به اتهام ارتباط با سازمان تروریستی داعش در ترکیه بازداشت و 100 نفر از آنان به اتهام عضویت در داعش در زندان بسر می برند.

به نوشته این روزنامه، در بازرسی از منازل اعضای داعش در ترکیه در 7 ماه اخیر علاوه بر دهها اسلحه ، بیش از 40 نارنجک، 268 کیلوگرم ماده منفجره تی.ان.تی، دهها جلیقه که در عملیات های انتحاری مورد استفاده قرار می گیرد و ملزومات مورد استفاده در ساخت بمب کشف و ضبط شده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، گروه تروریستی داعش با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا ایجاد شده که اکنون به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.

۱۳۹۴/۵/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...