نسخه چاپی

افزایش ۱۳ درصدی واردات نفت آسیا از ایران

خبرگزاری رویترز اعلام كرد، واردات نفت خام كشورهای آسیایی از ایران در ماه ژوئن(۱۱ خرداد تا ۹ تیر)، یعنی پیش از امضای برنامه جامع اقدام مشترك میان ایران و ۱+۵ در وین، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش نما و به نقل از ایرنا، رویترز براساس آمار به دست آمده از این کشورها و نیز اطلاعات ردیابی نفتکش ها اعلام کرد، در ماه ژوئن، چهار خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی، یک میلیون و 170 هزار بشکه در روز از این کشور نفت خریداری کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشت.


ایران برنامه ریزی کرده صنایع مهم خود را پس از لغو تحریم ها، بازسازی کند و روابط تجاری خود را با جهان از سرگیرد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در مصاحبه ای که در روزنامه وینر سایتونگ منتشر شد، گفته است، ایران حدود 100 میلیارد دلار برای برگرداندن صنعت نفت خود به شرایط پنج سال پیش نیاز دارد.

ریچارد نفیو متخصص تحریم از مرکز سیاست جهانی انرژی دانشگاه کلمبیای نیویورک به رویترز، گفت: صادرات ایران در اوایل سال 2016، پس از توافق هسته ای، ممکن است 300 تا 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

ایران همچنین در نفتکش های بزرگ، نفت زیادی ذخیره دارد که آماده ارسال به اقصی نقاط جهان است.

در نیمه نخست سال 2015، خریداران آسیایی نفت ایران یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده اند که تقریبا 9 درصد از مدت مشابه سال قبل کمتر است.

با این حال، براساس آمار اعلام شده از سوی ژاپن، خرید نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن به 93 هزار و 46 بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد کاهش دارد.

۱۳۹۴/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...