نسخه چاپی

كاهش میزان سزارین از سال 92

معاون درمان وزارت بهداشت، یكی از آثار مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت را كاهش میزان سزارین در كشور اعلام كرد و گفت: میزان سزارین از سال ۹۲ تا كنون، ۶ درصد كاهش یافته است.

به گزارش نما، دکتر محمد آقاجانی در گفتگو با مهر، به وضعیت زایمان طبیعی و سزارین بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۵۰ هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در کشور انجام شده و این روند در سال جاری نیز همچنان ادامه داشته و هزینه ای بابت زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، دریافت نمی شود.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی وزارت بهداشت از برنامه زایمان طبیعی در کشور، گفت: آمار سزارین نسبت به زایمان طبیعی از سال ۷۰ تا ۹۲ در حال افزایش بود، بطوریکه از ۳۷ درصد به ۵۶ درصد رسید.

آقاجانی با اعلام اینکه در سال ۹۳ برای اولین بار رشد آمار سزارین در کشور با اجرای طرح تحول نظام سلامت متوقف شد، افزود: بررسی های ما نشان می دهد که در سال گذشته شاهد کاهش ۶ درصدی سزارین در کشور بوده ایم که پیش بینی می‌کنیم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برای اولین بار در تیر ماه امسال این شاخص به ۴۹ درصد رسید که نشان دهنده استمرار وضعیت کاهنده است که البته مراحل بعدی دشوارتر خواهد بود. خوشبختانه همزمان با کاهش روند سزارین و افزایش زایمان طبیعی، بهبود شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد را داشته‌ایم.

وی با عنوان این مطلب که حتی مرگ یک مادر باردار نیز فاجعه است، تاکید کرد: روند کاهش مرگ و میر مادران باردار از ۱۹.۶ به ۱۹ درصد در کشور، می تواند یک اتفاق مثبت تلقی شود.

۱۳۹۴/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...