نسخه چاپی

موافقت ایتالیا با افزایش خرید نفت ایران

وزیر اقتصاد گفت: توافق كردیم كه با حذف تحریم‌ها، ایتالیا خرید نفت خود از ایران را افزایش دهد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: علي طيب‌نيا پس از مذاکره با همتاي ايتاليايي خود در جمع خبرنگاران گفت: ما حساسيت داريم که سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را پس از حذف تحريم‌ها به‌صورت جدي ادامه دهيم. قرار نيست اين فرصت‌ها به گسترش واردات و سرکوب توليد ملي بينجامد بلکه قرار است در خدمت افزايش توليد و سرمايه گذاري باشد.

وي افزود: بايد از فرصت‌هاي جديد عمدتاً براي افزايش سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي داخلي و خارجي و به‌ويژه توليدات صادراتي استفاده کنيم.

طيب‌نيا با بيان اينکه در گذشته حجم روابط ايران و ايتاليا 7 ميليارد دلار بود، گفت: به‌دليل محدوديت‌هاي اخير، اين رقم به يک و نيم ميليارد دلار کاهش يافت که در جلسه امروز با وزير ايتاليايي بر گسترش مبادلات تجاري به‌ويژه سرمايه گذاري در ايران و ارتقاي روابط دو کشور تفاهم کرديم.

وي گفت: همچنين توافق کرديم که با حذف تحريم‌ها، ايتاليا خريد نفت خود از ايران را افزايش دهد.
وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: دو طرف همچنين بر سرمايه گذاري مشترک به‌خصوص درحوزه صادراتي تأکيد کردند.

رقم قرارداد ساچه با ايران 2ميليارد يورو است

وزير توسعه اقتصادي ايتاليا با اشاره به امضاي قرارداد شرکت ايتاليايي بيمه ساچه با وزارت امور اقتصادي و دارايي ايران گفت: رقم اين قرارداد 2 ميليارد يورو است که اميدواريم بتوانيم آن را زودتر اجرايي کنيم.

خانم فدريکا گوييدي پس از امضاي اين يادداشت تفاهم در جمع خبرنگاران افزود: اين يادداشت تفاهم از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

وي اضافه کرد: بايد به زيرساخت‌هاي همکاري دو کشور اهميت بدهيم و اين زيرساخت‌ها در واقع بازکردن کانال‌هاي جديد بانکي و بيمه‌اي ميان دو کشور است.

وزير توسعه اقتصادي ايتاليا گفت: کميته مشترک اقتصادي دو کشور طي ماه‌هاي آينده براي توسعه همکاري‌هاي مشترک ايران و ايتاليا تشکيل مي‌شود و راه‌هاي افزايش مبادلات را بررسي خواهد کرد.

امضاي يادداشت تفاهم وزارت امور اقتصادي و شرکت بيمه ساچه ايتاليا

پس از پايان مذاکره وزراي اقتصادي ايران و ايتاليا يادداشت تفاهم ميان وزارت امور اقتصادي و دارايي ايران و شرکت بيمه ساچه ايتاليا امضا شد.

از طرف ايران سعيد خاني اوشاني مدير کل دفتر وامها،‌ مجامع و مؤسسات بين المللي وزارت امور اقتصادي و دارايي و از طرف ايتاليا نيز آقاي کاستلانو مدير عامل شرکت بيمه ساچه ايتاليا اين يادداشت تفاهم را امضا کردند.

قرار است با اجرايي شدن اين يادداشت مديو بانک ايتاليا اعتباراتي را براي اجراي طرحهاي عمراني و زيربنايي ايران تأمين کند و شرکت ساچه نيز اين اعتبارات را بيمه کند.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...