نسخه چاپی

سفر غیرضروری به تركیه ممنوع

مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در پی حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی در روز گذشته به شركت‌های حمل و نقل مسافری و باری بخشنامه شد تا از سفرهای غیرضروری به تركیه خودداری كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمد جواد عطرچیان با اشاره به حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی در ترکیه که روز گذشته صورت گرفت اظهار کرد: با ارسال بخشنامه‌ای به تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافری و باری اعلام کردیم تا از سفرهای غیرضروری به ترکیه خودداری کنند و با اتخاذ تدابیر امنیتی تا حد امکان در طول روز به این کشور سفر کنند.

وی با بیان اینکه مراتب اعتراض خود را به دولت ترکیه اعلام کردیم گفت: از طریق وزارت امور خارجه پیگیر دریافت پاسخ دولت ترکیه در خصوص این حادثه است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ جان و اموال مسافران ایرانی در ترکیه بر عهده این کشور است، درباره وضعیت پیکر راننده اتوبوس ایرانی که روز گذشته در حمله افراد مسلح جان خود را از دست داد گفت: مسافرانی که زخمی شده بودند روز گذشته بعد از حادثه بلافاصله به کشور بازگشتند و تشریفات انتقال پیکر راننده اتوبوس ایرانی هم امروز انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، یک دستگاه اتوبوس مسافری ساعت ۲۳ پنجشنبه شب از تبریز به مقصد وان ترکیه حرکت کرد که حدود ۷ صبح روز جمعه از مرز بازرگان خارج شد و در حدود ۱۱ صبح روز گذشته نیز این اتوبوس در منطقه چالدوران ترکیه از طریق افراد مسلحی که در کوه‌های اطراف کمین کرده بودند مورد حمله قرار گرفت.

در جریان این حمله و تیراندازی راننده و چند نفر از مسافران زخمی شدند که راننده در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. سپس اتوبوس در پاسگاه ترکیه متوقف شد و سایر مسافران با اتوبوس دیگر به سمت ایران بازگشتند

۱۳۹۴/۵/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...