نسخه چاپی

آغاز مذاكرات نفتی ایران و ژاپن

مذاكره بیژن زنگنه و هیئت عالیرتبه ژاپنی به سرپرستی دایشیرو یاما گیوا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن از صبح امروز (یكشنبه ١٨ مردادماه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزیر نفت در این نشست با اشاره به اینکه شرکتهای ژاپنی از قدیم در حوزه های نفت و گاز ایران فعال بوده اند و ژاپن یکی از برداشت کنندگان اصلی نفت خام ایران بوده است، افزود: برداشت نفت ژاپن از ایران در سالهای اخیر به علت تحریمها بسیار کاهش یافته که امیدواریم با رفع تحریم روابط اقتصادی دو کشور به دوران اوج خود برسد.

بر اساس این گزارش، در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخشهای فاینانس، نفت و گاز، برنامه ریزی و سیاستهای منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) حضور دارند.

همچنین مدیران و نمایندگان ویژه شرکتهای میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس و فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren) در این مذاکرات حضور دارند.

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...