نسخه چاپی

جاعلین زعفران دستگیر شدند

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: یكی‌ دیگر از دلایل كاهش مبادله زعفران در بازار خارجی، نزدیك‌شدن به فصل برداشت است و این سبب می‌شود كه محتكرانی كه محصول زعفران سال گذشته را همچنان برای سود‌جویی بیشتر انبار كرده‌اند چندان فرصتی نداشته باشند،

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ عضو شورای ملی زعفران از دستگیر‌ شدن تعدادی از عرضه‌کنندگان زعفران تقلبی در بازار خبر داد و گفت: با ادامه‌دار شدن این روند و رسیدن محصول در آستانه برداشت امسال امیدواریم بازار زعفران رو به تعادل و آرامش بیاورد.



علی حسینی ، اظهار کرد: چندی پیش تعدادی از عرضه‌کنندگان متقلب زعفران که گیاه‌ را با رنگ زعفران به بازار عرضه می‌کردند دستگیر شدند که اگر این خبر صحت داشته باشد و در آینده نیز ادامه پیدا کند، بازار زعفران رو به تعادل و ثبات می‌رود و می‌توان امیدوار بود که متقلبان دیگر امیدی برای ادامه‌ تخلفات خود در بازار زعفران ندارند.



وی افزود: همچنان بازار خارجی زعفران با مشکل مواجه است و صادرات این محصول استراتژیک ایرانی نسبت به گذشته کاهش یافته است، چرا که قیمت‌ها به گونه‌ای است که بازار از دست زعفران ایرانی در حال خارج شدن است.



عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: یکی‌ دیگر از دلایل کاهش مبادله زعفران در بازار خارجی، نزدیک‌شدن به فصل برداشت است و این سبب می‌شود که محتکرانی که محصول زعفران سال گذشته را همچنان برای سود‌جویی بیشتر انبار کرده‌اند چندان فرصتی نداشته باشند، چرا که تا شهریورماه محصول تازه به بازار می‌آید و به همین سبب در حال حاضر نیز چندان مشتری برای زعفران وجود ندارد و تجار خارجی خواهان زعفران امسال هستند.



حسینی تصریح کرد: احتکار‌کنندگان زعفران باید بدانند که ایران تامین‌کننده زعفران جهان است و تنها نیمی از تولیداش به کشور‌های مختلف صادر می‌شود، بنابراین علی‌رغم صادرات همچنان مازاد این محصول در بازار داخلی وجود دارد و آنها نمی‌توانند برای بازار زعفران تعیین تکلیف کنند.



وی اظهار امیدواری کرد: با ادامه‌ برخورد با متخلفان در بازار زعفران و رسیدن محصول تازه برداشت شده به بازار، بازار زعفران در ماه آینده آرامش بیشتری داشته باشد.

۱۳۹۴/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...