نسخه چاپی

بررسی سلامت آب در كنگره میكروب‌شناسی ایران

رئیس انجمن میكروب‌شناسی ایران گفت: آب یكی از چالش‌های اصلی اكثر كشورها است به همین دلیل بررسی سلامت آن یكی از موضوعات اصلی در كنگره میكروب‌شناسی ایران خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس،محمدمهدی فیض‌آبادی در نشست خبری شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران گفت: میکرو‌ب‌شناسی یک علم پایه در پیشگیری، درمان و بهداشت جامعه است از جمله علوم مرتبط با میکروب‌شناسی می‌توان به بخش‌های پزشکی، دامپزشکی در ساخت مواد مورد مصرف در سلامت و درمان انسان و دام اشاره کرد.

وی افزود: در مجموع کنگره امسال رشد چشمگیری از نظر شرکت‌کنندگان خارجی داشتند و بسیاری از مخاطبان این کنگره دانشمندان کشورهای دیگر هستند.

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران ادامه داد: کشور عراق با 18 نفر از محققان و دانشمندان این رشته بیشترین شرکت‌کننده در این کنگره را دارد. در کشورهای اروپایی، آلمان با 5 سخنران در رتبه اول قرار دارد و همچنین علاوه بر آلمان سخنران‌هایی از اسپانیا، بلژیک، انگلستان، استرالیا، ترکیه در این همایش حضور دارند.

فیض‌آبادی ادامه داد: استقبال از این همایش‌های بین‌المللی در ایران نشانگر بالا رفتن و پیشرفت سطح علمی و پزشکی ایران در منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: انجمن شیمی‌درمانی جهان، انجمن میکروب‌شناسی اروپا و انجمن میکروب‌شناسی بلژیک رسماً از برگزاری این کنگره حمایت کردند و در انجام آن همکاری‌های دوجانبه‌ای داشته‌ایم.

در ادامه این نشست عبدالرزاق هاشمی دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران، گفت: این کنگره در 11 پنل و بر اساس کارگروه‌های تخصصی طراحی و برگزار خواهد شد. اعضای این پنل‌ها از محققان و اساتید مطرح این حوزه هستند که در هر پنل به مدت یک ساعت و نیم به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

هاشمی افزود: برنامه بعدی این کنگره سمپوزیوم میکروب‌شناسی آب است همانطور که می‌دانید آب یکی از چالش‌های اصلی اکثر کشورهاست که در این برنامه به بحث و تبادل‌نظر درباره میکروب‌شناسی و کنترل کیفیت آب و مشکلات این حوزه خواهیم پرداخت.

وی افزود: سمپوزیوم فلفل یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این همایش به آن توجه شده است. در این سمپوزیوم 8 آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای کشور شرکت دارند و محققان اکثر کشور در این برنامه به تبادل‌نظر درباره راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های سل خواهند پرداخت.

هاشمی ادامه داد: سمپوزیوم بعدی بحث نقش گیاهان دارویی در علم میکروب‌شناسی است که توسط پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و قرار است محققان و دانشمندان این حوزه به تبادل‌نظر در حوزه گیاهان دارویی با خاصیت ضدمیکروبی بپردازند.

دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران ادامه داد: 11 کارگاه مختلف در حاشیه این همایش با حمایت پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد که دانشجویان میکروب‌شناسی می‌توانند تجربیات عملی در این حوزه را در کنار این همایش داشته باشند.

وی ادامه داد: 1700 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که قرار است از این بین 50 مقاله با نظر کمیته علمی انتخاب و برای سخنرانی در برنامه‌های مرتبط استفاده شود.

این کنگره از 3 تا 5 شهریور امسال در سالن همایش‌های ین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۴/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...