نسخه چاپی

هفته سوم لیگ برتر فوتبال

هفته سوم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز می‌شود كه پرسپولیس و استقلال مقابل تیم‌های اصفهانی بازی می‌كنند و خطر شانزدهمی و قعرنشینی شاگردان برانكو را تهدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس،دیدار هفته سوم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. این هفته پرسپولیس و استقلال مقابل تیم‌های اصفهانی به میدان می‌روند و شاهد دربی قرمز و آبی در خوزستان هم هستیم.

نگاهی به این بازی‌های می‌اندازیم:

سیاه‌جامگان- نفت تهران؛ به دنبال اولین برد

سیاه جامگان با رسول خطیبی دو باخت متوالی داشته و این بازی خانگی بهترین فرصت برای شاگردان خطیبی است که بتوانند اولین بردشان را به دست بیاورند اما حریف آنها تیم قدرتمندی مثل نفت تهران است که در جمع 8 تیم برتر آسیا قرار دارد. شاگردان علیرضا منصوریان هم هنوز بردی در لیگ نداشته‌اند و آنها هم در مشهد به دنبال اولین برد خود هستند. هیچ یکی از دو تیم برای مساوی گرفتن به میدان نمی‌آیند و همین مساله می‌تواند بازی را جذاب کند.

ملوان- استقلال اهواز؛ رونمایی از ملوان استیلی

ملوان با امیر قلعه‌نویی به استقلال تهران باخت و اکنون با سرمربی جدیدش حمید استیلی به به مصاف یک استقلال دیگر در لیگ می‌رود. استیلی از روز گذشته در تمرینات ملوان حاضر شده است و برای این مسابقه کمتر از 48 ساعت فرصت داشته باید دید ملوان با استیلی در انزلی چه نتیجه‌ای می‌گیرد استقلال اهواز هم یک برد و یک مساوی داشته و هنوز شکست نخورده است و استیلی امیدوار است با حمایت هواداران پرشور تیم ملوان دومین برد این تیم را رقم بزند و اولین شکست را به آبی‌های اهواز تحمیل کند.

سپاهان- پرسپولیس؛ خطر قعرنشینی برای سرخپوشان در نصف جهان؟!

قهرمان فصل گذشته لیگ، این فصل را هم خوب شروع کرده و با 6 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. زردپوشان اصفهانی که هفته گذشته یک بر صفر دربی اصفهان را برد و این هفته میزبان پرسپولیس است و این مسابقه یک ویژگی جالب دارد رویارویی حسین فرکی با برانکو ایوانکوویچ مربی و سرمربی اسبق تیم ملی ایران، زورآزمایی فوتبالی و تاکتیکی با هم دارند. فرکی سال‌ها دستیار برانکو بوده و هر دو مربی شناخت خوبی از افکار فوتبالی هم دارند.

پرسپولیس با برانکو هنوز در لیگ برتر پانزدهم پیروز نشده و سرخپوشان تهرانی در نصف جهان به دنبال اولین برد خود هستند ولی کار بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت. بخصوص اینکه دروازه‌بان اصلی پرسپولیس یعنی سوشا مکانی در این بازی هم محروم است. ایمان صادقی دروازه‌بان سرخپوشان هفته گذشته با اشتباه عجیبش زمینه شکست تیمش را مقابل استقلال خوزستان فراهم کرد و باید دید برانکو بازهم به او اعتماد خواهد کرد یا در این مسابقه دروازه‌بان سوم پرسپولیس درون دروازه قرار می‌گیرد!

اگر برانکو در این بازی نتواند پیروز شود شرایط برای ادامه کارش در پرسپولیس سخت خواهد شد. تقابل سپاهان و پرسپولیس همیشه دیدنی است.

اگر برانکو بتواند سه امتیاز از اصفهان برای هواداران پرسپولیس سوغاتی بیاورد سرخپوشان به لیگ برمی‌گردند اما شکست در اصفهان ممکن است پرسپولیس را حتی به رده آخر جدول لیگ بفرستد. اتفاقی که برای هواداران پرسپولیس تلخ و غیرقابل تحمل است.

صبای قم - گسترش فولاد تبریز؛ صبای پرحاشیه میزبان تیم بی‌حاشیه

دو تیم شرایط کاملا متفاوتی دارند. صبای قم در این هفته با مشکلات مدیریتی مواجه شد و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه از سمت خود کنار رفتند و بیانیه‌هایی هم صادر شد.

از نظر فوتبالی هم صبا یکی از آخرین تیم‌هایی بود که تمرینات خود را آغاز کرد بنابراین خیلی عجیب نیست که تیم علی دایی در لیگ پانزدهم هنوز بردی نداشته و به دو مساوی دلخوش بوده است.

گسترش فولاد تبریز اما تمرینات پیش از فصل خود را به موقع انجام داد و از نظر مدیریتی نیز این باشگاه مشکلی ندارد با این حال شاگردان فراز کمالوند فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند. هر دو تیم در این بازی به دنبال اولین برد خود هستند.

تراکتورسازی- راه آهن؛ برد آسان برای سرخپوشان تبریزی؟

تراکتورسازی هفته گذشته در دربی تبریز پیروز شد و اکنون به دنبال دومین برد متوالی خود است تا از هفته‌های اول چهره یک تیم مدعی را داشته باشد. راه آهن نیز یک مساوی یک شکست دارد و شاگردان فرهاد کاظمی می‌دانند مقابل تیم آماده تراکتورسازی کار بسیار دشواری پیش رو دارند. شاید گرفتن یک امتیاز در تبریز هم برای شاگردان فرهاد کاظمی در این بازی نتیجه مطلوبی محسوب شود زیرا این تیم هم تمرینات پیش از فصل مناسبی نداشته ولی تراکتورسازی هم تیم پرستاره‌ای است و هم تمرینات آمادگی پیش از فصل خود را بسیار خوب شروع کرد. بنابراین پیش بینی پیروزی تراکتورسازی در این بازی خیلی سخت نیست.

استقلال- ذوب آهن؛ نبرد مظلومی با یک پرسپولیسی

استقلال صدرنشین لیگ برتر در هفته سوم میزبان تیم قعرنشین ذوب آهن است. کمتر کسی تصور می‌کرد قهرمان جام حذفی فصل گذشته در دو هفته اول لیگ برتر امتیازی کسب نکند و در رده شانزدهم قرار بگیرد بخصوص اینکه ذوب آهن اردو و تمرینات پیش از فصل خوبی برگزار کرد. با این حال قطعا ذوب آهن در ادامه لیگ وضعیت مناسب‌تری در جدول پیدا خواهد کرد همانطور که فصل گذشته این تیم شروع بدی داشت ولی در پایان توانست یکی از تیم‌های موفق باشد.

استقلال هم با مظلومی زیبا و هجومی بازی می‌کند و همین شیوه بازی می‌تواند در هفته سوم تماشاگر بیشتری را به ورزشگاه آزادی بکشاند بخصوص اینکه ذوب آهن به نسبت دو حریف اول استقلال قدرتمند‌تر و سازمان یافته‌تر است. استقلال دراین مسابقه سجاد شهباززاده مهاجم گلزنش و میلاد فخرالدینی مدافع- هافبک خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. حنیف عمران‌زاده هم در این مسابقه هم غایب است و آخرین هفته از محرومیتش را سپری می‌کند و مقابل ذوب آهن هم سکو نشین خواهد بود! وضعیت پروپیچ گلزن خارجی استقلال هم برای حضور در میدان مشخص نیست و اگر مجوز بازی او از سوی فیفا صادر شود شاید مظلومی یک سورپرایز ویژه برای شاگردان گل‌محمدی داشته باشد.

گل‌محمدی اصلا دوست ندارد سومین شکست متوالی خود را در ورزشگاه آزادی متحمل شود و مظلومی هم بعد از آنکه هفته گذشته امیر قلعه‌نویی سرمربی سابق استقلال را شکست داد دوست دارد این هفته سه امتیاز هم از سرمربی اسبق پرسپولیس بگیرد. این مسابقه اگر چه برخورد قعر و صدر جدول است اما می‌تواند یکی از زیبا‌ترین مسابقات هفته باشد.

فولاد - استقلال خوزستان؛ دربی قرمز و آبی در اهواز

برگزاری دربی خوزستان هم از بازی‌های جذاب این هفته است. جایی که دراگان اسکوچیچ با فولاد هنوز نتوانسته به پیروزی برسد و در دو هفته اخیر هم در لحظات پایانی مسابقه از شکست گریخته است. حتی رئیس دپارتمان داوری اعلام کرد گلی که فولاد به پدیده زد با اشتباه مسلم کمک داور و در شرایط آفساید بوده است!

به این ترتیب به نظر می‌رسد قرمزپوشان اهوازی شرایط‌شان هنوز مطلوب نشده و در هفته سوم باید به مصاف آبی‌پوشان اهوازی برود که هفته گذشته پرسپولیس را در هوای گرم و غبار آلود شکست دادند. باید دید شرایط آب و هوایی اهواز در این مسابقه چگونه است البته بازیکنان دو تیم گلایه‌ای از گرما نخواهند داشت زیرا کاملا به هوای شهرشان آشنا هستند. باید دید عبدالله ویسی برنده این دربی قرمز و آبی خوزستانی خواهد بود یا اسکوچیچ اولین برد خود را در لیگ دشت می‌کند؟

سایپا- پدیده؛ کم‌تماشاگرترین بازی هفته؟

شاید بتوان این مسابقه را کم‌تماشاگرترین بازی هفته سوم دانست. سایپا معمولا 100 تماشاگر در دیدارهای خانگی خود دارد و بعید است تعداد تماشاگران پدیده هم در این بازی بیشتر از آن شود. سایپا روند رو به رشدی را داشته و یک مساوی و یک برد کسب کرده و در این بازی هم به دنبال سومین برد خود هستند هرچند که در باشگاه سایپا ماجرای عقد قرارداد با بازیکن سفارشی که در برنامه 90 فاش شد حاشیه‌هایی برای این باشگاه پیش آورد ولی بعید است این مساله روی سایر بازیکنان سایپا و شیوه بازی این تیم تاثیر بگذارد.

تیم پدیده هم دو مساوی داشته و هنوز بردی به دست نیاورده است. شاید در این مسابقه سومین تساوی پدیده ثبت شود.



هفته سوم_ بزرگداشت روز مقاومت اسلامی و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س)

پنجشنبه 22 مرداد94
ملوان بندر انزلی – استقلال اهواز- ساعت 18:30 – ورزشگاه تختی انزلی
سیاه جامگان مشهد – نفت تهران – ساعت 17:45 – ورزشگاه ثامن مشهد
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پرسپولیس – ساعت 19:25 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
صبای قم – گسترش فولاد تبریز- ساعت 19:25 – ورزشگاه یادرگارامام(ره) قم
جمعه 23 مرداد 94
فولاد خوزستان – استقلال خوزستان – ساعت 19:20 – ورزشگاه غدیراهواز
تراکتورسازی تبریز – پیکان/ راه‌آهن- ساعت 18:30 – ورزشگاه یادگارامام(ره) تبریز
سایپا – پدیده خراسان – ساعت 19:25 – ورزشگاه پاس قوامین تهران
استقلال تهران – ذوب آهن اصفهان – ساعت 19:20 – ورزشگاه آزادی تهران

۱۳۹۴/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...