نسخه چاپی

تمرین نظامی ایران و روسیه در دریای خزر

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش گفت: تمرین مشترك دریایی با حضور ۳ فرورند از شناورهای ما از جمله ناوشكن دماوند در كنار ۲ فروند ناو روسی برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر دریادار افشین رضایی‌حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور 3 روزه ناوگروه کشور روسیه در این منطقه دریایی گفت:‌ این ناوگروه روز هجدهم مردادماه وارد آبهای ما شد و 3 روز در بندر انزلی پهلوگیری کرد.

وی افزود: ناوگروه مذکور سومین ناوگروه از ناوگان دریای خزر روسیه بود که در سواحل ما پهلو می‌گرفت.

رضایی‌حداد تأکید کرد: ما در این 3 روز طی 2 بخش برنامه‌ دیدارهای مرسوم و بازدید از مراکز گردشگری و تفریحی را برای آنها فراهم کردیم.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی در ادامه تصریح کرد:‌ اعضای این ناوگروه با فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی و فرماندار بندر انزلی دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هیاتی از نداجا از ناوگان روس بازدید کرد که متعاقب آن روسها نیز از ناوتیپ ما و ناوشکن دماوند بازدید کردند.

رضایی‌حداد خاطرنشان کرد: روس‌ها از روزی که آمدند علاقه‌مند بودند که از ناوشکن دماوند بازدید کنند که این را در سخنانشان نیز اعلام می‌کردند آنها می‌گفتند ما از ساخت این ناوشکن اطلاع داشتیم اما الآن که حضوراً آن را می‌بینیم انتظار نداشتیم که این ناوشکن با این کیفیت و توانمندی ساخته شده باشد.

فرمانده ناوگان شمال نداجا با اشاره به بازدید از ناوگروه روسی گفت: تمام تکنولوژی آنها متعلق به کشورشان بود مانند ما که تکنولوژیمان تماماً بومیست و این فصل مشترک ما با آنهاست لذا دیدن توانمندی‌ها برای دو طرف جالب بود.

وی اظهار داشت: روس‌ها هم در بحث تکنولوژی و هم در بحث تجهیزات توانمندی خوبی دارند و یگان‌هایی که آمده بودند کمتر از 2 سال از ساختشان می‌گذشت و تازه ساخت بودند.

رضایی‌حداد البته این نکته را اعلام کرد که این کلاس از ناو‌های روسی از ناوشکن دماوند کوچکتر و با توانمندی کمتری بودند.

فرمانده ناوگان شمال با اشاره به آخرین مرحله از برنامه‌های حضور این ناوگروه گفت:‌ در روز آخر تمرین مشترک دریایی با حضور 3 فرورند از شناورهای ما از جمله ناوشکن دماوند در کنار 2 فروند ناو روسی برگزار شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اجرای این تمرین توسط ما صورت گرفته بود و از این تمرین دورایستا نتیجه خوبی گرفتیم.

۱۳۹۴/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...