نسخه چاپی

مشكل‌گشای تهران محسن هاشمی است!

محسن هاشمی رفسنجانی (بهرمانی)، فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه آرمان امروز اظهار كرده است:

به گزارش نما به نقل از فارس، «آنها که من را برای شهرداری کاندیدا کردند واقعا‌ اهداف سیاسی نداشتند. دنبال استفاده از تخصص من که در طول ۲۰سال در حمل و نقل عمومی انبوه‌بر پیدا کرده بودم، برای تهران بودند تا مشکل حمل و نقل تهران و در نتیجه محیط زیست و آلودگی هوا در حداقل یک یا دو دوره حل شود»!

او افزوده است: با ارتباط مثبتی که با دولت به وجود آمده بود این کار واقعا‌ امکانپذیر بود! برای مثال درباره شهر تهران که من خود حدود دو دهه به طور مستقیم درگیر مدیریت شهری و حمل‌ونقل آن بودم، شاهد روند خطرناکی هستیم و آن رکود ساخت زیربناهای حمل و نقل انبوه‌بر، بحران آلودگی هوا و هزاران مساله و معضل دیگر است و البته مسئولیت این موضوع را نباید تماما به گردن شهردار تهران یا شورای شهر یا دولت بیندازیم، بلکه باید روندها وتصمیمات نادرست را شناسایی واز آنها اجتناب کرده و به سمت راه‌حل‌های درست برویم.



*اینکه کسی ادعا کند، می‌تواند مشکل حمل و نقل و آلودگی چندین ده ساله‌ی هوا در تهران را در طول یک یا دو دوره شهرداری حل کند؛ ادعایی است که لااقل در عرصه‌های تجربه عمومی نمی‌توان مبانی دقیقی را برای اثبات آن پیدا کرد!

ویژه‌تر اینکه بیان‌کننده این ادعا نیز کسی است که در دوره اخیر انتخابات شهردار تهران، رقابت سیاسی گسترده‌ای از سوی حامیان وی با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صورت گرفت.

رقابتی تا آنجا که سعید لیلاز، چهره اقتصاددان اصلاح‌طلبان به صحنه آمد و در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، با مزاج طرفداری از محسن هاشمی از این گفت که تونل توحید تهران، در واقع دو سوراخ در میان شهر تهران است!

جریان سیاسی خاص همچنین پس از ناکامی محسن هاشمی نیز تا آن اندازه برآشفتند که عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران که به هاشمی رأی نداده بود را مورد توهین و هجمه قرار داده و حتی او را از حزب اصلاح‌طلبی که در آن عضویت داشت اخراج کردند.

همچنین است که باید اشاره کرد مسئله حمل و نقل و آلودگی هوا در تهران همواره از سوی اصلاح‌طلبان بعنوان یک مستمسک سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

مثلاً ۱۰ سال قبل و در سال ۸۴ بود که حسین مرعشی در ایام مناظره‌های انتخاباتی نمایندگان کاندیداهای ریاست‌جمهوری دولت نهم در تلویزیون از این گفت که ترافیک تهران تا ۴، ۵ سال آینده (یعنی تا حوالی سال ۸۹) به وضعیت قفل» می‌رسد!

اما اینگونه نشد و تهران امروز از نظر ترافیکی اگرچه شلوغ اما در وضعیت روان قرار دارد.

افکار عمومی همچنین مسئله آلودگی هوای تهران و ماجرای ادعای بدون سند سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه این آلودگی به علت استفاده از بنزین تولید داخل است را نیز به یاد دارند.

آقای محسن هاشمی رفسنجانی (بهرمانی) ممکن است در آینده هر سمتی داشته باشد اما طرح ادعاهایی اینچنین برای حل مشکلات (که حتی در سایر پایتخت‌های جهان اقلاً در ۲ دوره شهرداری قابل حل نیستند) به هیچ وجه نمی‌تواند اصولی و منطقی باشد.

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...