نسخه چاپی

خبرنگار بی‌بی‌سی در نماز جمعه تهران

«كیم‌گاتاس» خبرنگار شبكه بی‌بی‌سی با حضور در نماز جمعه تهران، به مصاحبه با شركت‌كنندگان در نماز جمعه پرداخت.

به‌گزارش نما به نقل از فارس، «کیم گاتاس» خبرنگار لبنانی‌الاصل شبکه بی‌بی‌سی به‌همراه «نیکی رابرت میلارد» فیلم‌بردار استرالیایی و «دیزی آنا الیزابت مورد» تهیه‌کننده روز چهارشنبه جهت تهیه گزارش از سطح شهر تهران و مصاحبه با مسئولان به ایران سفر کرده است.

کیم گاتاس که بدون هیچ‌گونه علامتی از وابستگی به شبکه بی‌بی‌سی در بین نمازگزاران جمعه تهران حضور یافته بود، به طرح سؤالاتی پیرامون مسائل هسته‌ای و رابطه ایران و آمریکا پرداخت.

خبرنگار بی‌بی‌سی هم‌چنین به طرح سؤالاتی جهت دار در خصوص تنش در روابط ایران و عربستان، نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه، اظهارات برخی از مقامات ایرانی در خصوص تسلط بر پایتخت بعضی از کشورهای عربی اسلامی منطقه و وجود مساجد اهل سنت در تهران اقدام کرد.

بنابر این گزارش، کیم گاتاس در حالی از جانب بی‌بی‌سی مأمور به فعالیت در ایران شده است که تا پیش از این در کارنامه خبری وی، هیچ‌گونه فعالیت مرتبط با مسائل ایران به چشم نمی‌خورد و این خبرنگار که ارتباط نزدیکی با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و یکی از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا دارد، عمدتاً در حوزه سیاست خارجی ایالات متحده فعالیت کرده است که همین سوابق گمانه‌زنی‌ها را در خصوص مأموریت ویژه غیر خبری او در تهران تقویت می‌کند.

شبکه بی‌بی‌سی در حالی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مجوز حضور در ایران را دریافت کرده است که «جان لاین» آخرین خبرنگار این شبکه انگلیسی حدود ۶ سال پیش در جریان فتنه ۸۸، به دلیل مسائل امنیتی و انتشار اخبار کذب از ایران اخراج شد.

در سال ۸۸ روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه‌ای با توجه به عملکرد سرویس جهانی بی‌بی‌سی در تحریف اخبار مربوط به کشورمان به خصوص اخبار انتخابات و حمایت و تحریک غیرمستقیم آشوبگران برای ادامه تخریب اموال عمومی، اخراج خبرنگار دائم این شبکه از ایران را اعلام کرد.

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...