نسخه چاپی

بی‌ مهری دوباره صدا و سیما به موسیقی

تنها برنامه موسیقی سیما بار دیگر متوقف شد. بیشتر از دو ماه قبل خبر توقف برنامه «دستان» منتشر و پس از آن اعلام شد بعد از عید سعید فطر، پخش این برنامه آغاز می‌شود اما پس از پخش یك نوبت از این برنامه، باز هم خبر توقف آن اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از شرق: تنها برنامه موسیقی سیما بار دیگر متوقف شد. بیشتر از دو ماه قبل خبر توقف برنامه «دستان» منتشر و پس از آن اعلام شد بعد از عید سعید فطر، پخش این برنامه آغاز می‌شود اما پس از پخش یک نوبت از این برنامه، باز هم خبر توقف آن اعلام شد.

«دستان» تنها برنامه آموزش موسیقی تلویزیون بود که از دو سال پیش با حدود صد برنامه، هر جمعه ساعت ٢١ و تکرار آن شنبه ساعت ٢١ پخش می‌شد اما از عید نوروز تولید آن متوقف شده بود و بازپخش می‌شد تا اینکه ٢٩ خرداد سال‌جاری درحالی‌که برای چهارمین هفته متوالی، انتظار علاقه‌مندان موسیقی برای دیدن این برنامه به سرانجام نرسید، خبر توقف آن در رسانه‌ها منتشر شد.

در همان زمان حسین ساری، مدیر شبکه آموزش، با اشاره به لزوم هماهنگ‌شدن برنامه‌سازان با رویکرد آموزشی و مهارتی این شبکه عنوان کرد برنامه «دستان» به‌صورت موقت و برای بالابردن جنبه‌های آموزشی تعطیل شده است.

مدیر شبکه آموزش درباره تغییر رویکرد این شبکه و تعطیلی برنامه موسیقایی «دستان» به مهر گفت: «در رویکرد جدیدی که سیما در پیش گرفته، بناست شبکه‌ها براساس هویت تعریف‌شده‌ای حرکت و برنامه تولید کنند تا این امر منجر به یک تنوع جدی در برنامه‌ها شود. به‌همین‌دلیل قرار است برخی از برنامه‌ها مدتی روی آنتن نروند تا عوامل برنامه تلاش کنند برنامه‌ها را در راستای رویکرد جدید شبکه آموزش تولید کنند. برنامه «دستان» نیز به‌صورت موقت تعطیل شده است تا در فرصتی که در اختیار تهیه‌کننده و دیگر عوامل برنامه قرار گرفته، جنبه‌های آموزشی و مهارتی برنامه بالاتر رفته و با رویکرد شبکه آموزش همسو شود».

او البته چند روز بعد از این ماجرا از تولید و پخش مجدد دستان پس از ایام رمضان خبر داد و گفت: «این برنامه اگر به موسیقی اصیل متعهد باشد، ادامه پیدا می‌کند؛ البته میهمانان این برنامه هم باید این ویژگی‌ها را داشته باشند.

این برنامه موسیقی‌محور ادامه خواهد داشت و طی اولین روزهای بعد از رمضان ادامه پخش خود را آغاز خواهد کرد».بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، انتظار می‌رفت برنامه دستان پخش خود را آغاز کند اما تنها یک قسمت آن با حضور حسام‌الدین سراج، خواننده، نمایش داده شد و در دو هفته اخیر پخش آن متوقف شد و به گفته مدیر شبکه آموزش دچار مشکلات فنی شده است: «هر برنامه‌ای ممکن است دچار مشکل شود. این برنامه نیز مشکلی در تولیدش به وجود آمده که اگر اشکالاتش برطرف شود پخش خواهد شد».ساری در گفت‌وگو با ایسنا دلیل اصلی این مسئله را به بروز مشکل در فرایند تولید برنامه نسبت داد و گفت که در فرایند تولید برنامه «دستان» مشکلاتی ایجاد شده است.

اما به‌نظر می‌رسد، مشکلات فنی همه ماجرا نیست. هرچند محمد مناجاتی، تهیه‌کننده این برنامه، ترجیح داد تا مشخص‌شدن وضعیت برنامه، سکوت کند اما سیدعباس سجادی، مجری دستان، به نبود مشکلات فنی اشاره کرد و به «شرق» گفت که از نظر تولید اشکالی در کار نبوده و ٢٠ قسمت نیز آماده شده است. او در پاسخ به این سؤال که مدیر شبکه آموزش، مشکلات فنی را دلیل پخش‌نشدن برنامه دانسته درحالی‌که به‌گفته او ٢٠ قسمت تولید شده است، اظهار کرد: «قضاوت با خود شماست».

البته هم‌زمان با انتشار توقف برنامه دستان، خبرهای غیررسمی نیز مبنی بر ایجاد برخی از حواشی در مورد سجادی به وجود آمده است. وقتی در مورد صحت این موضوع از سجادی پرسیدیم، او ضمن اظهار بی‌اطلاعی از چنین جریانی گفت: «من خبر ندارم و فعلا در مورد این قضیه صحبت نمی‌کنم».

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...