نسخه چاپی

جنبش خودجوش ایرانیان در حمایت از توافق

شماری از شهروندان ، اكثرا از ایرانیان ساكن در خارج از این كشور ،از طریق شبكه های اجتماعی تجمعاتی را در سرتاسر جهان برای حمایت از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ درخواست كردند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: شماری از شهروندان ، اکثرا از ایرانیان ساکن در خارج از این کشور ،از طریق شبکه های اجتماعی تجمعاتی را در سرتاسر جهان برای حمایت از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ درخواست کردند.

فرانس پرس نوشت: این ابتکار را که « روز بین المللی صلح » نامگذاری شده است « دهها نفر از داوطلبان در بیش از60 کشور بزرگ آمریکای شمالی در اروپا ،‌استرالیا و آسیا » مطرح کرده اند.

این داوطلبان در بیانیه ای اعلام کردند به هیچ گروه و حزب سیاسی وابسته نیستند.

این بیانیه اعلام کرد:« هدف از درخواست برای تجمعات در شهرهایی مانند لندن ، پاریس ،‌واشنگتن ، نیویورک ،‌اتاوا ،‌سیدنی ، توکیو و سئول« نشان دادن حمایت از این توافق است که جهان و خاورمیانه را امن تر خواهد کرد ،‌ایرانی ها را از تحریم های سخت اقتصادی راحت و امکان ازسرگیری روابط مسالمت جویانه را بین ایران و آمریکا فراهم خواهد کرد.»

این بیانیه افزود:« زمان آن فرا رسیده است که کشورهای قدرتمند و بانفوذ منطقه با هم متحد شوند و برای صلح و ثبات همگان تلاش کنند.»

این بیانیه اعلام کرد :« توافق هسته ای نخستین مرحله در این مسیر است .»

توافقنامه چهاردهم ژوئیه که در وین بین ایران و شش قدرت بزرگ (‌انگلیس ، فرانسه ،‌آلمان روسیه ، چین و آمریکا ) منعقد شد محدود کردن برنامه هسته ای ایران را در برابر لغو تحریم های بین المللی که از سال 2006 علیه اقتصاد این کشور برقرار شده است ،‌فراهم می کند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکاو جان کری وزیر امور خارجه این کشور از زمان انعقاد این توافق همواره از آن در برابرمخالفت شمار زیادی از نمایندگان کنگره آمریکا که قرار است سپتامبر درباره این توافق اعلام نظر کنند،‌ دفاع کرده اند.

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...