نسخه چاپی

دلایل لغو سفر ظریف به تركیه

یك كارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سفر ظریف باید با برنامه ریزی دقیق‌تر و روشن‌تری شكل می‌گرفت البته ذكر این نكته نیز ضروری است كه وضعیت فعلی تركیه شرایط ناآرامی دارد اعتبار اردوغان در این كشور به شدت كاهش یافته است، وجود این ناآرامی‌ها نقش زیادی در لغو سفر ظریف به استانبول داشت.

به گزارش نما، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه اظهار داشت: عملکرد ترکیه در دوره اخیر و در منطقه خاورمیانه کاملا غیرمنطقی بود.



وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه صراحتا به تقویت داعش در منطقه می‌پردازد ادامه داد : ترکیه حتی در برخورد با کامیون های ایرانی و حفاظت از جان مسافرین ما نیز اهمال می کرد.



این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید براینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید با برنامه ریزی منسجم تری پیش رود تاکید کرد: سفر ظریف باید با برنامه ریزی دقیق تر و روشن تری شکل می‌گرفت البته ذکر این نکته نیز ضروری است که وضعیت فعلی ترکیه شرایط ناآرامی دارد از طرفی اعتبار اردوغان در این کشور به شدت کاهش یافته است و از طرف دیگر ارزش پول و بورس در ترکیه به شدت نزول کرده است،وجود این ناآرامی ها نیز نقش زیادی در لغو سفر ظریف به استانبول داشت.

۱۳۹۴/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...