نسخه چاپی

كفاشیان: روح كی روش درایران است

غیبت طولانی كی روش شایعاتبسیاری را باعث شده به طوری كه ازقهراین مربی پرتغالی سخن به میان می آید. علی كفاشیان،رئیس فدراسیون فوتبال اما صراحتا این اخباررا تكذیب می كند...

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاين،رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مطمئن باشید اگر کی روش خودش در تهران بود برای تماشای بازی ها نمی رفت و دستیارانش را می فرستاد.

علی کفاشیان پس از حضور در مراسم تجلیل و قدردانی از شهدای فوتبال گفت و گویی را انجام داد که در آن به تمام موارد از مرخصی کی روش تا نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و حضور خسوس کاندلاس در تیم ملی فوتسال توضیحاتی را ارائه کرد که به شرح زیر است:

*درباره مراسم تجلیل از شهدا صحبت می کنید؟

یکی از کارهای ما شناسایی شهدای فوتبال است که من شنیدم همین شهدای فجر ورامین که برنامه تجلیل از آنها برگزار شد، یک تیم فوتبال بودند و همه با هم به جبهه رفتند. باید این شهدا تجلیل شود چرا که ما از نام این شهدا روحیه می گیریم و کار می کنیم. البته خود ما در فدراسیون اسم یکی از سالن های کمپ را به نام شهید رضاییمجد گذاشتیم که در رده امیدها بازی می کرد. این شهدا به ما روحیه می دهند که با قدرت کارمان را دنبال کنیم.

*فکر نمی کنید مرخصی کی روش خیلی طولانی شد؟

نه. فکر نمی کنم این طور باشد. کی روش امروز راهی مالزی شد تا بعد از حضور در کارگاه AFC به تهران خواهد آمد تا تیم ملی را آماده برگزاری اردوی بازی با گوام و هندوستان کند.

*اما خیلی ها معتقدند این غیبت ها طولانی شده است.

نه طولانی نشده. کی روش مرخصی گرفته بود تا به کارهایش رسیدگی کند. چون اینجا هم کاری نبود اجازه دادیم کمی بیشتر در اروپا بماند و کارهایش را پیگیری کند.

*اما همین حالا سه هفته از برگزاری لیگ گذشته و کی روش آنها را هم ندیده است؟

مطمئن باشید اگر کی روش خودش در تهران بود برای تماشای بازی ها نمی رفت و دستیارانش را می فرستاد. دستیارانی که همین حالا هم با آنها در تماس است. یک جوری می توانم بگویم که اگر جسم کی روش اینجا نیست روحش اینجاست و هر روز با دستیارانش بابت بازی های لیگ و دیگر اتفاقات در تماس است.

*یک مساله دیگر این است که برخی آمار گرفته اند و اعلام کردند کی روش اگر سال را به سه قسمت کنیم یک سومش را در ایران نیست.

من فکر نمی کنم این آمار درست باشد چرا که کی روش هر زمان که به خارج هم می رود در فکر ایران است و کارهای اینجا را دنبال می کند که می توانم بگویم برخی از این رفتن ها ماموریت است و آنها را نباید به حساب مرخصی بگذاریم.

*پس یعنی قهر نکرده است؟

نه او یک مربی حرفه ای است و هیچ وقت قهر نمی کند.

*یک شایعه دیگر مذاکره او با مکزیک است.

مگر قحطی مربی آمده که مکزیکی ها دنبال مربی باشد که قرارداد دارد؟ آنها این کار را نمی کنند. خود کی روش هم اهل این کارها نیست چون با ما قرارداد دارد.

*یک مورد دیگر درباره استفاده از زمین تمرین است. ورزشگاه دستگردی را در اختیار تیم ملی عراق گذاشته اید. کمپ تیم ملی هم مورد پسند کی روش نیست. با این حساب ظاهرا بعد از بازگشت سرمربی تیم ملی مشکل زمین خواهیم داشت؟

نه ما دستگردی را به صورت کامل در اختیار عراق نگذاشته ایم و کی روش هر زمان بخواهد می تواند آنجا تمرین کند.

*تکلیف اسپانسر لباس های تیم ملی به کجا رسید؟آیا دوباره با آل اشپورت به توافق رسیدید یا با برند دیگری همکاری خواهید داشت؟

در این باره پیشنهادهای زیادی رسیده که در حال سبک، سنگین کردن انها هستیم. احتمالا تا آخر هفته تکلیف اسپانسر هم مشخص خواهد شد.

*با توجه به اینکه بازی با هندوستان و گوام در پیش است آیا کی روش کاری برای اسامی ملی پوشان کرده است؟

بله. تا آنجا که من می دانم یکسری اسامی را داده تا بابت ویزای آنها اقدام شود.

*درباره تیم ملی فوتسال هم صحبت می کنید؟ چطور شد هدایت تیم را به خسوس دادید؟

ما از مدت ها قبل با خسوس کار می کردیم. او یکی از مربیان خوب فوتسال است. در صحبت های جدیدی که با هم داشتیم به او گفتیم که هدف ما قهرمانی در آسیا و رسیدن به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی است. اتفاقا این صحبت ها را در اصفهان هم تکرار کردم. او اشاره داشته که حقوقش عقب افتاده و مبالغی را طلبکار است. ما هم خیلی زود حقوق عقب افتاده اش را دادیم تا بهانه نداشته باشد. خود من به او گفتم باید هرچه زودتر جواب ما را بدهد که او فرصت خواست فکرهایش را کرده و نظرش را بگوید. البته الان کمیته فنی ماموریت داده ام حتما این موضوع را پیگیری کند که اگر خسوس نیامد مربی دیگر را جایگزین او نماییم.

*آیا خسوس می تواند اعتماد شما را جلب کند؟

به نظر من او مربی خوبی است و اگر قبول کند یکی، دو مربی ایرانی هم کنارش می گذاریم تا با نیمکت قوی بازی ها را پیگیری کنیم.

*آقای افتخاری قبل از صحبت با خسوس خبر داده بود امکان دارد وحید شمسایی سرمربی تیم ملی شود. البته برای او شرط گذاشته بودند که اگر با تیم تاسیسات دریایی در آسیا قهرمان شود این ماموریت را به او می دهند.

این نظر آقای افتخاری بوده است. بنده از کمیته فنی و توسعه خواسته ام که چهار تا پنج نفر را کاندیدا کند تا یکی از آنها این مسئولیت را به عهده بگیرند. البته همانطور که گفته ام نظر هیات رئیسه و شنیدن نظر مربیان هم در اولویت است.

*از بحث خسوس که بگذریم سه هفته از لیگ گذشته و اعتراض های زیادی به داوری می شود.

بله. می دانم البته این گلایه ها در هفته اول و دوم کمتر بود و این هفته بیشتر شده است. با این حال از هواداران تیم ها می خواهم به داوران فشار نیاورند. گاهی اتفاق افتاده که هواداران داور را تحت فشار می گذارند و همین باعث شده که تمرکز او بهم خورده و اشتباه کند.

*درباره نشست هیات رئیسه صحبت می کنید؟

دوشنبه نشست هیات رئیسه را خواهیم داشت که قرار شده در آن درباره مسائل مختلف صحبت شود.

*خبردارید باید انتخابات هیات رئیسه سازمان لیگ را هم برگزار کنید؟

بله خبردارم و اتفاقا قرار است در همین نشست هیات رئیسه درباره انتخابات هم صحبت کنیم.

*برنامه دیگرتان چیست؟

قرار است با آقای اسلامیان صحبت کنیم تا مدیریت تیم های ملی را به عهده بگیرد.

*از بازی های دوستانه چه خبر؟

فعلا خبری نیست. همان بازی با ژاپن نهایی شده هرچند یکی از دغدغه های کی روش جور کردن بازی های تدارکاتی است که منتظریم به ما اعلام کند تا با حریفان صحبت کنیم.

*از پول های بلوکه شده خبری شد؟

بله. بخشی از آنها آزاد شده و به دست مان رسید که با آن چاله چوله ها را پر کردیم.

*برخی انتقاد دارند که ما چرا با حریفان درجه یک بازی نمی کنیم؟

اتفاقا ما هم دوست داریم که با حریفان درجه یک بازی کنیم. کی روش می گوید به جای اینکه پول های کلان بدهیم و با حریفان بازی کنیم می توانیم مسائل تیم ملی را با این هزینه ها برطرف کنیم.

*آیا صحت دارد برخی از تیم های لیگ یک مانند نساجی، آلومینیوم و ایران جوان بوشهر به خاطر بدهی ها نمی توانند در لیگ یک بازی کنند؟

بله. ما اعلام کردیم اگر این تیم ها بدهی های خود را ندهند نمی توانند در مسابقاتشان حضور داشته باشند.

*هیچ گونه ارفاقی وجود ندارد؟

خیر. این تیم ها باید نیمی از بدهی های خود را پرداخت کنند.

۱۳۹۴/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...