نسخه چاپی

پیشنهاد چین به ایران برای خرید جنگنده

یك وبگاه چینی نوشت: جی ۱۰هواپیمایی است كه دارای ویژگی قدرت رزمایش عالی، قدرت شلیك قوی و تجهیزات بسیار پیشرفته هوایی می‌باشد كه می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم كشورهای همسایه‌اش مقابله كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک وبگاه تحلیلی چینی در گزارشی نوشت: جنگنده چینی «جی _۱۰» چند منظوره گزینه‌ای مناسب برای ایران است به ویژه اگر این قدرت منطقه‌ای تصمیم گیرد ناوگان فرسوده جنگنده نظامی خود را ارتقا دهد.

بنوشته وبگاه «چاینا اینفورمیشن» «وانگ یانان» از تحلیلگران امور هوا، فضای چین در این زمینه گفت: « هنگام لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران، این کشور بطور یقین به نوسازی ناوگان نظامی و غیر نظامی خود اقدام می‌کند. در این بین جت جی _ ۱۰ گزینه خوب برای ایران است زیرا این جنگنده قادر به اجرای کامل عملیات‌هایی است که آن‌ها می‌خواهند.»

این کارشناس که معاون سردبیری یک نشریه چینی امور هوا، فضا نیز می باشد، در ادامه افزود: «جی _۱۰ علاوه بر نبرد هوایی، در اجرای عملیات هوا به سطح و ضد کشتی نیز قابلیت دارد. از سویی ایرانیان باید متوجه شده باشند که چین در بین عمده صادرکنندگان تسلیحات نظامی، قابل اطمینان‌ترین تامین کننده تجهیزات نظامی است. چین در زمینه‌ پرداخت‌های مالی نیز انعطاف پذیر است.»

وانگ گفت که همگام با توسعه نسل بعدی جنگنده‌های چین احتمال زیادی وجود دارد که صنایع هوایی این کشور فن‌آوری بکار رفته در جی _۱۰ را به خریداران انتقال دهد.

بنوشته این رسانه چینی، این اظهار نظرها زمانی عنوان می‌شوند که گمانه زنی‌های گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی چون دبکا فایل (وبگاه تحلیلی رژیم اسرائیل) مبنی بر موافقت پکن با فروش ۱۵۰ جت جی _ ۱۰ پیشرفته چینی به ایران به میان آمده بود.

بر اساس این گزارش، جی _۱۰ جنگنده نسل سوم با قابلیت‌های چند منظوره‌ای است که کارشناسان نظامی از آن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های جنگنده جهان یاد می‌کنند به طوری‌که قابل برابری با آخرین مدل جنگنده «اف _۱۶ فالکون» آمریکا است.

«فو ژیانشاو» کارشناس امور تجهیزات هوایی چین نیز درباره نیاز ایران به جنگنده‌های جدید تاکید کرد که این کشور علاقه‌مند به خرید جنگنده جی _۱۰ است.

فو در این زمینه گفت: «جی _۱۰ می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم کشورهای همسایه ایران مقابله کند زیرا این هواپیما دارای ویژگی قدرت رزمایش عالی، قدرت شلیک قوی و تجهیزات بسیار پیشرفته هوایی است.»

این کارشناس چینی همچنین گفت: «عامل دیگر محدودیت ایران در زمینه خریدهای تسلیحاتی است و درباره خرید جنگنده‌های نظامی من حدس می‌زنم که این کشور تنها می‌تواند چین یا روسیه را انتخاب کند.»

این کارشناس چینی در خاتمه پاکستان، و نه ایران را از جمله اولین خریداران جی _۱۰ نام برد. ظاهرا پاکستان قصد خرید ۳۶ جنگنده چینی جی _۱۰ را که در سال ۲۰۰۹ سفارش داده بود، دارد.

۱۳۹۴/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...