نسخه چاپی

هشدار درباره ثبت‌نام‌های مراكز غیر مجاز عتبات

مدیر كل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن هشدار به متقاضیان سفر به عتبات برای ثبت نام در مراكز غیر مجاز گفت: این مراكز با قیمت‌های نازل امنیت و سلامت زائر را تامین نمی‌كنند و در ارائه خدمات ضعف شدیدی دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن نظافتی نسبت به ثبت‌نام‌های غیرمجاز عتبات هشدار داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان برخی گروه‌های غیر مجاز اقدام به ثبت‌نام مردم برای عتبات می‌کنند و مبالغی را از مردم دریافت می‌کنند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: این مراکز غیر مجاز مردم را ترغیب به ثبت‌نام عتبات با مبالغ بسیار نازل حتی گاهی تا ۵۰ درصد مبالغ سازمان حج و زیارت می‌کنند و زمانیکه مردم این مبالغ را واریز کردند با بستن دفاترشان و متواری شدن اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

وی ادامه داد: استدلال برخی از این مراکز برای گرفتن مبالغ نازل این است که بانیان خیری ما به التفاوت هزینه‌ها را تقبل می‌کنند ولی اغلب در نحوه ارائه خدمات و تامین امنیت زوار بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

نظافتی تصریح کرد: دلایل دیگر قیمت‌های نازل اینگونه سفرها عدم پرداخت وجوه قانونی، عدم ارائه برخی از خدمات مانند امنیت، عدم بیمه و درمان، عدم دریافت ۲۰۰ دلار همراه زائر و عدم وجود ستاد‌های پیگیری حقوق زائر است و بعد از بروز حوادث هیچگونه مسئولیتی قبول نمی‌کنند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اکثر این مراکز ثبت نام غیر مجاز در مساجد، هیئت‌ها، مغازه‌ها و حتی منازل است، گفت: این کاروان‌ها گاهی در طول مسیر وجوهی از زائران به عنوان سفر به کاظمین یا سامرا دریافت می‌کنند که متاسفانه مانند موارد قبل در مسیر مورد حمله تروریستی واقع می‌شوند.

وی افزود: در طول یک سال و نیم گذشته هیچ حادثه‌ای در مسیر زائران تحت پوشش سازمان حج و زیارت به وسیله اندیشیدن تمهیدات امنیتی و نظامی لازم رخ نداده است.

نظافتی اکیدا به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد که از ثبت‌نام‌های متفرقه غیر سازمان حج و زیارت بپرهیزند و گفت: لیست تمام دفاتر مجاز عتبات در پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت مرکز و استان‌ها وجود دارد و حتی با یک تماس ساده هم می‌توان از مجاز یا غیرمجاز بودن دفتر مطلع شد.

۱۳۹۴/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...