نسخه چاپی

تردد اتوبوس‌های پاك در تهران

رئیس كمیته حمل و نقل شورای شهر تهران از ورود اتوبوس‌های پاك به شهر تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران از ورود اتوبوس‌های پاک به شهر تهران خبر داد.

محسن سرخو در خصوص ورود اتوبوس‌های هیبریدی در تهران که در یکی از خطوط BRT فعالیت می‌کند، گفت: در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل اتوبوسی با استفاده از اتوبوس‌های پاک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای ایجاد اتوبوس‌های پاک علاوه بر فیلترگذاری خودروهای دیزلی و گازوئیلی، استفاده از اتوبوس‌های برقی در خطوطی که شیب تند ندارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر استفاده از اتوبوس‌های هیبریدی را یکی از راه‌های تحقق اتوبوس‌های پاک دانست و گفت: در گذشته استفاده از اتوبوس‌های برقی مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد اما در حال حاضر در برنامه‌ریزی‌های انجام شده استفاده از اتوبوس‌های باتری‌ای که نیروی محرکه آنها را تامین می‌کند در دستور کار قرار گرفته است.

سرخو با بیان اینکه "اتوبوس‌هایی که با باتری کار می‌کنند، در ابتدا و انتهای خطوط به شارژ باتری‌های خود اقدام می‌کنند"، افزود: براساس برنامه مصوب، باید تا پایان برنامه 200 دستگاه اتوبوس برقی وارد حمل و نقل عمومی شود، اما به نظر می‌رسد که مدیریت شهری بخواهد از اتوبوس‌های قدیمی که در حال حاضر بازسازی کرده، به صورت موقت استفاده کند، اما به دلیل مشکلات عدیده این اتوبوس‌ها بهتر است از اتوبوس‌های هیبریدی و اتوبوس‌هایی که با باتری کار می‌کنند، استفاده شود.

۱۳۹۴/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...