نسخه چاپی

كروش: به آینده ایران پس از توافق هسته ای امیدوارم

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در واكنش به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: اكنون امید بسیار زیادی داریم. زمینه‌های بسیار مثبتی پیش‌روی ما قرار دارد.

به گزارش نما، ایسنا نوشت: بین رویا و واقعیت گاهی اوقات فاصله‌ای وجود دارد اما هیچ شکی نداریم که امید بسیار زیادی برای همه به وجود آمده و ما هم می‌توانیم ساده‌تر از گذشته خودمان را آماده کنیم.

کا‌ر‌لوس کروش در دوره چهار ساله حضورش روی نیمکت مربیگری تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران تاکنون دو بار و هر بار بنا به دلایلی استعفا کرده است. او به خاطر شرایط فو‌تبا‌ل ایران که بهترین تیم آسیا نیز به شمار می‌آید، این کار را انجام داد. کمک مربی پیشین منچستریونایتد بر این باور بود که سرمایه‌گذاری بیشتر در فو‌تبا‌ل ایران می‌تواند، خیلی راحت‌تر تیم ‌ملی را به جا‌م جها‌نی برزیل برساند اما هزینه کردن در این زمینه زیاد آسان نیست.

منصور قنبرزاده، عضو (سابق) هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران ماه گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود منتظر هستیم تا 10 میلیون دلار از پول تیم ‌ملی که به خاطر تحریم‌های بین‌المللی بلوکه شده، دریافت کنیم.

این مبلغ تنها بخشی از سرمایه‌های بلوکه شده 100 میلیارد دلاری ایران در خارج از کشور است. ایران چندی پیش با سران شش کشور قدرتمند دنیا بر سر برنامه هسته‌ای به توافق رسید که این مساله می‌تواند تحریم‌ها را بردارد.

کا‌ر‌لوس کروش به رویترز گفت: اکنون امید بسیار زیادی داریم. زمینه‌های بسیار مثبتی پیش‌روی ما قرار دارد. بین رویا و واقعیت گاهی اوقات فاصله‌ای وجود دارد اما هیچ شکی نداریم که امید بسیار زیادی برای همه به وجود آمده و ما هم می‌توانیم ساده‌تر از گذشته خودمان را آماده کنیم.

کروش پس از جا‌م جها‌نی 2014 برزیل تصمیم گرفت مربیگری در تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران را کنار گذارد اما پس از مدتی از تصمیم خود بازگشت. کی‌روش از این که نام شخصی را در این زمینه ببرد سر باز زد اما به تنش‌هایی که بین او و اعضای فدراسیون فو‌تبا‌ل یا وزارت ورزش و جوانان که موافق هزینه کردن برای تیم ‌ملی نبودند، اشاره کرد. کی‌روش در این زمینه گفت: فو‌تبا‌ل ایران به زمین‌های بهتری نیاز دارد و باید تسهیلات ویژه‌ای در اختیارش قرار گیرد. باید در زمینه آموزش مربیان سرمایه‌گذاری شود و در رده جوانان نیز بر‌نامه‌ریزی های زیادی صورت گیرد. بسیاری از زمین‌ها باید با سرمایه‌گذاری از شرایطی که دارند، بهتر شود. هیچ آینده‌ای بدون سرمایه‌گذاری وجود ندارد. آینده به این معنی است که شما امروز باید برای ساختن آن تلاش کنید. باید مشکلات آینده را از امروز پیش‌بینی کنیم. هر چه امروز کمتر این کارها را انجام دهیم، در آینده با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهیم شد. نکته کلیدی این است که نباید در مورد امروز حرف بزنیم. برخی افرا‌د می‌دانند که در 15 یا 20 سال آینده‌ اینجا نخواهند بود به همین خاطر هیچ نگرانی درباره آینده ندارند. این راه درستی نیست.

مشکل اصلی کروش از زمان حضورش روی نیمکت مربیگری تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران این بوده است که نتوانسته تیمش را آن طور که می‌خواهد برای حضور در تورنمنت‌ها آماده کند. کی‌روش 62 ساله که متولد موزامبیک است، از نداشتن بازی‌های تدارکاتی و کنسل شدن اردوهای تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران پیش از جا‌م جها‌نی ناراحت بود.

ایران پیش از جام ملت‌های آسیا تنها دو بازی تدارکاتی انجام داد. این در حالی بود که حریفانش شش دیدار دوستانه انجام داده بودند. این تیم با این حال به یک چهارم نهایی این جام رسید و به دست عراق حذف شد. پس از آن تورنمنت ایران دو بازی با شیلی و سوئد انجام داد که موفق به شکست شیلی شد ولی مقابل سوئد باخت. تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ماه اکتبر نیز با ژاپن دیدار دوستانه‌ای برگزار خواهد کرد.

ایرانی‌ها باید خودشان را برای حضور در مقدماتی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه و مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2019 آماده کنند. آنها باید در سوم سپتامبر مقابل گوام به میدان بروند و پنج روز بعد از آن با هند دیدار خواهند کرد.

کروش در این زمینه گفت: بر‌نامه‌ریزی کرده‌ایم. همه چیز بر‌نامه‌ریزی شده و اکنون باید بر اساس آن پیش برویم. هفته‌ آینده بازی‌هایی داریم و می‌خواهیم تمام بر‌نامه‌ریزی‌هایی را که انجام داده‌ایم، اجرایی کنیم. هفته‌ آینده باید ببینیم در چه شرایطی قرار داریم.

۱۳۹۴/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...