نسخه چاپی

توصیه‌های معاون امنیتی وزیر كشور به مسافران تركیه

معاون امنیتی وزیر كشور از بسته شدن دو مرز ایران و تركیه به علت ناامنی ماه‌های اخیر این كشور خبر داد.

به گزارش نما، حسین ذوالفقاری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی و سرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است که به علت عدم امنیت کافی و ناامنی بسته شده است.

وی افزود: به دلیل ناامنی و گروگانگیری که برای مرزبانان ترکیه‌ای در ماه اخیر به علت ناامنی ایجاد شده، نیروهای مستقر در دو مرز رازی و سرو جایگاه خود را ترک کرده‌اند که امنیت این مسیر به مخاطره افتاده و همین مسئله موجب شده تا از سه روز قبل این دو مسیر تعطیل شود.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر مرزهای بازرگان و تمرچین به منظور مبادلات کالا بین دو کشور ایران و ترکیه باز است.

معاون امنیتی کشور با اشاره به وضعیت ناامن کشور ترکیه در ماه‌های اخیر گفت: در چندین مرحله تعرضاتی به برخی از کامیون‌های در حال حرکت در مرزهای ترکیه انجام شد که البته این موارد صرفا به این دلیل صورت گرفته که عناصری قصد ناامنی در این منطقه را دارند.

وی تصریح کرد: از رانندگان خواسته شده در طول روز و با اسکورت مسیر خود به سمت مرزهای ترکیه را پشت سر بگذارند و طوری حرکت کنند که به علت عدم امنیت کافی به تاریکی شب برخورد نکنند.

ذوالفقاری به رانندگان توصیه کرد برای تجارت و مبادلات کالا قبل از حرکت حتما با مقامات مسئول ایرانی هماهنگ باشند و در آن سوی مرزها با همراهی و اسکورت نیروهای ترکی ترانزیت داشته باشند.

معاون امنیتی وزیر کشور به هموطنان توصیه کرد، با توجه به وضعیت ماه‌های اخیر کشور ترکیه از سفرهای زمینی غیرضروری به این کشور پرهیز کنند و در صورت اقدام سفر هوایی را در دستور کار خود قرار دهند.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...